مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: این استان در طرح هوشمندسازی مدارس رتیه سوم کشوری را دارد.

رتبه سوم استان بوشهر در طرح هوشمندسازی مدارسبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طرح هوشمندسازی مدارس استان از طرح‌‌های اولویت دار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر است که به دستور وزارت ارتباطات در دست اجراست.

او ادامه داد: با توجه به بازه زمانی تعیین شده برای اتمام این طرح، تمهیدات لازم در راستای تسریع روند اجرا در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد از مدارس که نیاز به هوشمندسازی داشتند شناسایی و به این سرویس مجهز شده‌اند.

سملیان گفت: شرایط فعلی، ضرورت توجه ویژه به هوشمند سازی مدارس، آموزش از راه دور و آموزش مجازی را دو چندان کرده است.

او تاکید کرد: با اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات گامی موثر در ارتقا آموزشی دانش آموزان روستایی و بهره مندی از پهن باند مناسب جهت ارائه محتوای آموزشی به صورت آنلاین برداشته می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر عنوان کرد: از تعداد ۳۱۲ مدرسه که در فاز اول پروژه هوشمندسازی مدارس استان جهت اجرا ابلاغی شده‌اند، تا کنون دسترسی بیش از ۲۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است.

سملیان بیان کرد: امیدواریم در حداقل زمان ممکن عملیات اجرایی هوشمندسازی در سایر مدارس نیز انجام شود.

او با اشاره به مزایای اجرای طرح پروژه هوشمندسازی مدارس، افزود: سیستم‌های آموزشی هوشمند در مدارس باعث تسریع در فعالیت‌های فرهنگیان می‌شود و امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از مزایای سیستم الکترونیک در مدارس، یکپارچه شدن آموزش تحت اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت در شرایط کنونی تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

سملیان عنوان کرد: طرح هوشمندسازی مدارس در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان و از پتانسیل طرح‌های USO در نقاط روستایی برای ایجاد ارتباط با کیفیت و مناسب در حال اجرا است، که با اجرای این طرح آموزش و پرورش می‌تواند محتوای آموزشی را از طریق فناوری اطلاعات در اختیار دانش آموزان روستایی قرار دهد و همچنین بستر لازم برای ارتباط آنلاین اولیا با مسئولین مدرسه و معلمان ایجاد شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.