رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

کمبود معلم در مدارس کشور نداریم/‌ کلاس درس مورد نیاز استان‌های سیل زده تامین شد

رضا مددی گفت: بر اساس گفتمان حاکم بر سند تحول، محیط مدارس برای دانش آموزان باید شاد وشوق انگیز باشد.

کمبود معلم در مدارس کشور نداریم/‌ کلاس درس مورد نیاز استان‌های سیل زده تامین شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ هزار کلاس درس در ۱۱۰ هزار مدرسه، تحصیل می‌کنند و ۹۰۰ هزار نیروی فرهنگی تدریس به این دانش آموزان را بر عهده دارند.

او با اشاره به بازنشستگی ۴۸ هزار فرهنگی، افزود: تدابیری از ۶ ماه پیش در نظر گرفته و در تابستان که فصل ساماندهی نیروی انسانی بود بیشتر به آن توجه شد، تا بتوانیم کمبود نیروی ناشی از بازنشستگی این افراد را جبران کنیم و اکنون می‌توانیم بگوییم کمبود محسوسی در این زمینه نداریم.


بیشتر بخوانید: با شروع مدارس، کلاس ها نباید بدون معلم باشد


مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: این کمبود را با کمک بازنشستگان، نیرو‌های حق التدریس و اضافه تدریس همکاران، جبران کرده‌ایم.

۳۰ درصد کلاس‌های درس نیازمند بازسازی است

مددی عنوان کرد: یکی از راه‌های تامین نیرو در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است که دانشگاهی ماموریتگراست و دانش آموزانی که پس از دیپلم در این دانشگاه درس می‌خوانند، پس از دانش آموختگی وارد آموزش و پرورش می‌شوند و راه دیگر، برگزاری آزمون و جذب دانش آموختگان دانشگاه‌های مختلف در رشته‌های مورد نیاز است.

او درباره شروع سال تحصیلی در مناطق سیل زده کشور، گفت: در استان‌های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشته‌ایم.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه کلاس درس وجود ندارد، افزود: ۳۰ درصد کلاس‌های درس نیاز به بازسازی دارد.

مددی همچنین به موضوع هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: روند هوشمندسازی مدارس، تدریجی است زیرا، زیرساخت می‌خواهد، اما این مسیر با توجه به میزان امکانات دولت و مشارکت مردمی در مدارس در حال پیگیری است.

او عنوان کرد: برای توسعه هوشمندسازی مدارس، تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا شده و سیاست توسعه فناوری در مدارس از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است.

مدرسه محل کسب تجربه‌های تربیتی

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی، گفتمان سازی سند تحول حاکم است، تاکید کرد: مطابق این سند، مدرسه کانون تربیتی محله و محل کسب تجربه‌های تربیتی است، بر همین اساس، تربیت همه جانبه در دستور کار همکاران ما در آموزش و پرورش است و ما باید کوشش کنیم محیط مدارس برای دانش آموزان شاد وشوق انگیز باشد.

مددی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مدارس داده که به کانون اصلی تربیت در کشور تبدیل شوند؛ بنابراین باید مدارس تقویت شوند و مدیران اختیارات بیشتری داشته باشند.

او، مدرسه را شاهرگ حیاتی جامعه خواند و از همه نهاد‌ها و مردم خواست آموزش و پرورش و مدارس را به عنوان بخشی از زندگی خود تلقی کنند و بدانند همان طور که آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش هاست، همه نیز از محصول مدارس بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.