در دیدار استاندار کردستان با وزیر راە و شهرسازی و جمعی از معاونین مقرر شد کە پروژە‌های عمرانی و مهم استان با سرعت بیشتری اجرا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، در این جلسه علاوه بر استاندار کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راە و شهرسازی و شهردار سنندج نیز حضور داشتند مرادنیا بر رفع موانع اجرایی پروژە‌های حوزە مسکن، بازآفرینی شهری، پرداخت مطالبات شهرداری و تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌های اصلی و رستایی، راه آهن، پروژه‌های مسکن مهر، طرح اقدام ملی و همچنین بازآفرینی شهری تاکید کرد.

بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی به معاونین حوزه‌های مختلف در این جلسه مقرر شد شرکت ساخت و توسعه راه‌ها نسبت به تامین اعتبار جاده سنندج به مریوان اقدام و در انتخاب پیمانکار برای اجرای سیستم روشنایی و تهویه تونل‌ها در این مسیر اقدام کند.

از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه کریدور شمال به جنوب استان بود که قرار شد به گونه‌ای برنامه ریزی شود که قطعات قابل بهره برداری در مسیر کامیاران به سنندج و سنندج به دیواندره و سقز در سالجاری زیر بار ترافیک برود.

تامین قیر و اعتبار مورد نیاز برای ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و دادن فراخوان برای انتخاب پیمانکار برای ساماندهی مرز باشماق طی هفته آینده از دیگر موضوعات مهم در دیدار استاندار کردستان با وزیر راه و شهرسازی بود.

سرعت دادن به پروژه راه آهن همدان به سنندج با تعیین اکیپ‌های ریل گذاری و رفع معارضین مسیر راه آهن توسط شرکت ساخت و توسعه راهها، پرداخت ۱۰ درصد مطالبات شهرداری‌ها بابت ورود اراضی ملی به داخل محدوده قانونی شهر‌ها، تعین تکلیف املاک دستگاه‌های اجرایی ودر اختیار گذاشتن آن اراضی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری از دیگر موضوعاتی بود که به تصویب رسید.

خبر خوش دیگر این جلسه تاکید بر اجرای ساماندهی خیابان فردوسی سنندج بود و مقرر شد اعتباری به مبلغ شش میلیارد تومان توسط شرکت بازآفرینی شهری برای این طرح به استان ابلاغ شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.