مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: شیوع ویروس کرونا در استان سبب شد عملیات احداث مدرسه در مناطق سیل زده حدود یک ماه متوقف شود.

علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در جریان سیلاب سال ۹۸، ۱۱۴ باب مدرسه دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که از این تعداد ۷۸ مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی بودند و عملیات تعمیر آن‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت و با پیگیری‌های استاندار خوزستان صورت گرفت و به پایان رسید.

او درخصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عملیات ساخت و ساز مدارس در استان خوزستان بیان داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و دستورات ستاد مقابله با کرونا کشور مبنی بر تعطیلی اصناف و عملیات‌های غیرضروری، عملیات احداث مدارس و کارگاه‌های عمرانی تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شد و تقریبا به مدت یک ماه این تعطیلی به طول انجامید.

قربانی اظهار کرد: اما با دستور ستاد مقابله با کرونا کشور و صدور مجوز مبنی بر فعالیت بیشتر اصناف، مشاغل و پروژه‌های عمرانی، بخصوص پروژه‌هایی که نیرو‌های آن‌ها از بومی‌های استان و منطقه هستند، عملیات بازسازی مجدد آغاز گردید و در حال حاضر کارگاه‌ها فعالیت دارند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.