مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان احداث ۸۰ مدرسه و کلاس درس در مناطق عشایری و روستایی استان را تحولی عظیم در آموزش و پرورش عشایر دانست.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تحول عظیم در آموزش و پرورش عشایر با احداث ۸۰ مدرسه طی تفاهم نامه‌ای با همکاری اداره کل نوسازی مدارس خوزستان و بنیاد علمی آموزشی قلم چی صورت خواهد گرفت.

او افزود: اجرای عدالت آموزشی اصلی‌ترین و مهمترین خواسته آموزش و پرورش عشایر است، عدالت آموزشی را نمی‌توان تنها دسترسی به مدرسه و فضای آموزشی در نظر گرفت بلکه امکان استفاده از فرصت‌های برابر برای تمام دانش آموزان نیز است.

قنبری بیان داشت: برای تحقق چنین امری نیازمند آن هستیم که تمامی کشور به مساوات از مدارس مجهز و امکانات آموزشی پیشرفته استفاده کنند تا توسعه و عدالت به‌طور همه‌جانبه در کشور توزیع شود؛ بنابراین برای رسیدن به چنین مطلوبی نیاز است تا همه مردم دست‌به‌دست هم دهند و موجبات این رشد را فراهم سازند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان حضور خیرین مدرسه ساز در کنار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را یک گام بزرگ دانست و افزود: بنیاد علمی و آموزش قلمی، بنیادی است که سال‌ها در جهت رفع محرومیت و مدرسه سازی فعالیت می‌کند و تا کنون در آموزش و پرورش با احداث ۲۰ مدرسه چشم و چراغ دانش آموزان عشایری را روشن کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دبه منظور ادامه فعالیت‌های این بنیاد گرانقدر طی جلسه‌ای با حضور مدیران کل آموزش وپرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و بنیاد قلمچی مقرر گردید، ۸۰ فضای آموزشی به روش نوین توپی با اعتباری بالغ بر۵۵ میلیارد ریال با همکاری بنیاد قلمی چی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مناطق عشایری خوزستان ساخته شود.

حمید قنبری اظهار داشت: بسیاری از مدارس عشایری خوزستان نیازمند احداث یک فضای یک کلاسه هستند که هزینه زیادی را نسبت به مدارس دیگر ندارد و امیدوارم که با حضور خیرین هیچ مدرسه‌ی غیر استانداری وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار