معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول، افزایش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان طی روز‌های اخیر را نگران کننده دانست و گفت: بی توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی مشکل ساز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم مرد سلطانی معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی مردم مشکل ساز شده و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا را به دنبال داشته است،گفت: براساس الگوی ترسیم شده پیش بینی شده بود در صورت قرنطینگی ۱۰ درصدی و با ارتباطات معمول، اواسط اردیبهشت ماه روزانه با ۳۰ مورد مثبت کرونا، اواخر اردیبهشت ماه ۲۶ مورد و اواخر خردادماه با افزایش روزانه ۱۶ مورد مثبت در حوزه تحت پوشش این دانشگاه مواجه شویم.

او بیان کرد: براساس این الگوی علمی، در صورت قرنطینگی ۴۰ درصدی مانند آنچه در تعطیلات عید نوروز اجرا شد، انتظار داشتیم اواسط اردیبهشت ماه با ۸ مورد ابتلای جدید در روز، اواخر اردیبهشت ماه ۶ مورد و انتهای خردادماه ۴ ابتلای جدید مواجه شویم. ضمن اینکه اگر قرنطینگی ۷۰ درصدی اعمال شود همه فعالیت‌های اقتصادی تعطیل خواهند شد که این موضوع برای هیچ کشوری عملی نخواهد بود و در واقع با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، قرنطینگی به ۱۰ درصد می‌رسد.

مرد سلطانی آمار روز‌های اخیر در این شهرستان را نگران کننده و نامطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: همکاران در کادر درمانی از هیچ تلاشی برای مهار این بیماری دریغ نمی‌کنند و جان خود را به خطر انداخته‌اند، ولی اگر این بیماری جدی گرفته نشود شاهد مرگ عزیزان خود و کادر پزشکی خواهیم بود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول، همکاری نکردن مردم در این طرح را عامل ایجاد استرس، ترس اجتماعی و خلع سلاح کردن کادر درمان عنوان و تصریح کرد: همسو بودن سیاست‌های وزارت بهداشت، وزارت کشور و مردم ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشورمان از سطح سواد نسبتا بالایی برخوردار است و ۴۰ درصد مردم از تلفن همراه اندروید بهره‌مند هستند و در جریان جدیدترین اخبار قرار دارند، گفت: رعایت ۷۰ درصد قرنطینگی غیرممکن است و موارد مثبت و بررسی آمار و مشخصات آن‌ها نشان دهنده بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی است.

سلطانی بهترین راهکار برای کنترل کرونا را بالا بردن سطح فاصله گذاری اجتماعی عنوان و تصریح کرد: در صورت بالا رفتن آمار افراد مبتلا، سیستم درمانی جوابگو نخواهد بود و ممکن است در آینده با صحنه‌های نازیبایی روبرو شویم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.