استاندار خوزستان گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در استان هستیم که علت اصلی آن بی توجهی مردم به هشدار‌های بهداشتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ستاد استانی مدیریت بیماری ویروس کرونا گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم، بطوریکه تعداد مبتلایان ۳ رقمی شده و علت اصلی این افزایش، بی توجهی مردم به هشدار‌های بهداشتی و ادامه تردد‌های غیرضروری است.

او با اشاره به برقراری محدودیت‌ها در استان برای مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: هنوز وضعیت استان به شرایط عادی برنگشته است و محدودیت‌ها باید اعمال شود.

شریعتی اظهار کرد: محدودیت‌هایی شامل؛ کاهش یک سوم پرسنل ادارات، تعطیلی مراکز آموزشی، تعطیلی اماکن مذهبی، اتوبوسرانی و... تاکنون تاثیر مثبتی بر روند بیماری داشته، البته حساسیت‌ها نسبت به گذشته کمتر شده و باید تا جایی که امکان دارد حساسیت‌ها را بالا ببریم.

استاندار خوزستان با تاکید بر بررسی منشأ آلودگی افراد و مداخله هوشمندانه و سریع ادامه داد: اقدامات انجام شده تاکنون ارزنده بوده است و تا این لحظه بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌ها جوابگو بوده، اما نکته مهم این است که در بیماری عفونی و مسری هر آنچه ممکن است کنترل از دست خارج شود و باید به جد مراقبت وجود داشته باشد، زیرا بیماری‌های عفونی مسری به شکل ناگهانی شتاب می‌گیرند.

شریعتی افزود: با تلاش کادر درمانی و متولیان امر از اوج گیری سرایت پیشگیری شده و تا امروز منحنی بیماری در استان تا جای ممکن به شکل مسطح تداوم داشته است، همچنین از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

او سلامت مردم را خط قرمز مسئولان عنوان کرد و گفت: برای حفظ جان مردم از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم و امیدوارم همه تلاش کنند تا به نقط افسارگسیخته شیوع این بیماری نرسیم. ضمن اینکه مهم‌ترین وظیفه فرمانداران مقابله با کرونا است و با توجه به وضعیت شهرستان مجازند که فعالیت اصناف را تا ساعت ۲۰ تمدید کنند.

غلامرضا شریعتی افزایش بیماران کرونایی در استان طی روز‌های اخیر را ناشی از افزایش بیماریابی استان دانست و افزود: افزایش بیماری یابی جنبه مثبتی برای ما دارد، چرا که می‌توان سریع تر افراد مبتلا را جداسازی کرد و با توجه به راه اندازی ۴ مرکز نمونه گیری می‌توانیم تست‌های بیشتری در روز بگیریم و اگر مثبت بودند به سرعت از جامعه جداسازی خواهیم کرد.

او اذعان داشت: قبلا روند در کشور و استان نمونه گیری از افرادی بود که نیاز به بستری داشتند، اما امروز از همه افراد مشکوک از جمله بیماران سرپایی نمونه گیری می‌شود به همین دلیل فرمانداران تلاش کنند نمونه گیری‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.