استاندار خوزستان گفت: طی ۲ هفته گذشته اهواز در ابتلا به کرونا خیز داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگو زنده تلویزیونی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در سنین جوانی کاهش یافته است گفت:، اما باید مراقبت از افراد مسن را را بالا ببریم هم اکنون میانگین سنی فوت شدگان به ۶۴.۱ رسیده است.

او افزود: درصد افراد فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای ۷۹ درصد است هر چند طی هفته‌های گذشته آمار در این قشر کم شده است و در همین حال درصد جانباختگان بدون بیماری زمینه‌ای رشد داشته که این به دلیل بی احتیاطی افراد است و باید خود مراقبتی را افزایش دهند.

شریعتی با ذکر این نکته که طی ۲ هفته گذشته تعداد دچار شدگان به کرونا در افراد زیر ۶۰ سال بیشتر شده بیان کرد: این رخداد به دلیل رعایت نکردن این رده سنی و بی توجهی به نکات بهداشتی است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: نسبت بیماری‌های زمینه‌ای قلبی عروقی با ۳۲ درصد در صدر است، سپس افراد دیابتی با ۳۰ درصد و پس از آن افراد دارای فشار خون با ۱۸ درصد ابتلا به کرونا بیشترین درصد افراد دارای بیماری زمینه‌ای را به خود اختصاص دادند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: زنان خانه دار با ۳۹ درصد ابتلا به کرونا بیشترین تعداد را دارند که احتمالا به دلیل مسن بودن این قشر و رعایت نکردن نکات بهداشتی هنگام مراجعت به بیرون از خانه برای خرید بوده یا از طریق دیگر افراد خانواده به این بیماری مبتلا شدند.

خیز مبتلایان به کرونا در اهواز/زنان خانه دار با ۳۹ درصد ابتلا در صدر هستند

این مقام مسئول اذعان داشت: طی ۲ هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در اهواز خیز داشته است که به دلیل «کوتاهی مردم» در انجام دستور العمل‌ها بهداشتی است.

غلامرضا شریعتی گفت: در شهرستان رامشیر به دلیل رفتار‌های پرخطر تعداد مبتلایان به ۹۵ تن رسید و درصد دچار شدگان در روستاییان نیز در حال افزایش است و باید نکات بهداشتی رعایت نمایند.

او بیان داشت: تعداد بستری شدگان نشان می‌دهد که خود مراقبتی‌ها را کاهش داده ایم هر چند خطر در استان خوزستان نسبت به کشور در ۶۵ روز گذشته ۵ برابر کمتر بوده است و ما امیدواریم که هم معیشت و هم سلامت برای مردم باشد و مجبور به پلمب اصناف نشویم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.