معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از بازسازی و مقاوم سازی حدود نیمی از واحد‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۱۴۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان، گفت : از این تعداد تا پیش از زلزله سال ۱۳۹۶، بیش از ۴۲ هزار واحد مقام سازی شده بود.

او گفت : پس از زلزله و در جریان روند بازسازی نیز ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر بازسازی شد و با این تعداد، مجموع واحد‌های روستایی مقام سازی و بازسازی شده استان به بیش از ۷۰ هزار واحد رسید.

فقیهی افزود: با توجه به این آمار، هم اکنون حدود نیمی از واحد‌های مسکونی روستایی استان مقاوم بوده و استحکام لازم را در برابر زلزله دارا هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۷۲ هزار واحد مسکونی روستایی باقی مانده استان استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند، گفت: ما تنها واحد‌هایی را مقاوم می‌دانیم که در جریان ساخت اصولی آن باشیم و این ۷۲ هزار واحد از نظر ما استحکام لازم را در برابر زلزله ندارد.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی، گفت: خوشبختانه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ بسیاری روستاییان به فکر مقاوم سازی خانه‌هایشان افتادند و هم اکنون شاهد استقبال از تسهیلات مقاوم سازی هستیم.

فقیهی مبلغ این تسهیلات را ۴۰ میلیون تومان اعلام و افزود: این تسهیلات بدون سپرده گذاری و تنها با کارمزد چهار درصد به روستاییان پرداخت می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.