مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت‌: فراخوان برون‌سپاری تهیه نقشه املاک گامی موثر در اجرای قانون جامع حدنگار و تعویض اسناد دفترچه ای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی با اشاره به فراخوان برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک که برای اولین بار و به صورت پایلوت در شیراز اجرایی می‌شود، گفت: این اقدام گامی ارزشمند در اجرای بهینه قانون جامع حدنگار و حذف مراجعات غیرضروری مردم به ادارات ثبت اسناد و املاک است.

او بیان کرد: ضرورت اجرای قانون جامع حدنگار، کمبود نیروی انسانی و شیوع کروناویروس و لزوم حفظ سلامت و بهداشت متقاضیان و کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک با ارئه خدمات الکترونیک و سرعت بخشی به فرایندها ایجاب می‌کند با فراخوان تهیه نقشه عرصه املاک گامی مهم در زمینه برون سپاری و تسهیل امور ثبتی جامعه برداشته شود.

هاشمی یادآور شد: با توجه به این که بر اساس ماده 11 قانون جامع حد نگار مالکین مکلف به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری بوده و با تاکید قانون از ابتدای امسال امکان ارائه خدمت به دارندگان اسناد دفترچه منع شده است، با این فراخوان گامی مهم در زمینه برون سپاری و تسهیل امور ثبتی جامعه برداشته می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد فارس در تشریح فرآیند برونسپاری نقشه املاک در شیراز، گفت: با توجه به لزوم تهیه نقشه عرصه املاک به عنوان یکی از الزامات فرایند تعویض سند دفترچه ای به کاداستری، فراخوان برون سپاری تهیه نقشه های عرصه املاک در پورتال این اداره کل به نشانی اینترنتی http://fr.ssaa.ir بارگذاری و اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری ها و نشریات استانی انجام شده است.

هاشمی اظهار کرد: در همین راستا دارندگان اسناد مالکیت دفترچه ای می توانند با مراجعه به نشانی اعلام شده و انتخاب منوی میز خدمت الکترونیک و زیر منوی درخواست تعویض سند مالکیت، تقاضای خود را ثبت کرده و سپس با مراجعه به نزدیکترین دفتر اسناد رسمی و باجه پستی محل سکونت و تحویل مدارک مورد نیاز، نسبت به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری اقدام کنند.

او با بیان اینکه هرگونه اقدام از طریق سامانه پیامک رسانی به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد، توضیح داد: پس از بررسی مدارک ارسالی متقاضی، توسط کارشناسان، در صورت نیاز به تهیه نقشه، مورد به نقشه برداران واجد صلاحیت که از میان دارندگان پروانه نظام مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران و مهندسین مشاور و اشخاص حقیقی انتخاب می‌شود، ارجاع خواهد شد.

هاشمی گفت: اگر نقشه تهیه شده املاک با اسناد ارائه شده‌ی متقاضی، مغایرتی نداشته باشد، اداره کل ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور اسناد کاداستری اقدام و آن را به نشانی اعلامی متقاضی ارسال خواهد کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس همچنین یادآور شد که برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک در راستای سیاست گذاری های سازمان و با هدف افزایش رقابت و ارتقاء کیفیت خدمات، اشتغالزایی، تمرکز بر توان نیروی انسانی برای نیل به اهداف سازمانی و کمک به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و استفاده از توان تخصصی نقشه برداران برون سازمنی، اجرایی شده است.

هاشمی گفت: این اقدام سهم قابل ملاحظه ای در سرعت بخشی به انجام فرایندها و حرکت در مسیر تحقق کامل دولت الکترونیک خواهد داشت، به گونه ای که پیش بینی می‌شود کاهش مراجعات حضوری به ادارات ثبت اسناد تا 50 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.