کارشناس خانواده گفت: فرزندان خود را با ایمان ببینید تا دین دار شوند، اگر فرزندان را به چشم بی دینی بنگرید به همان سمت، سوق داده می شوند.

دکتر مسلم داوود نژاد روانشناس و کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اولین قدمی که برای روزه اولی ها باید انجام دهید این است که فضای منزل را به گونه ای آماده کنید که انگار روز مهمی در پیش است.

او افزود: فرزندان باید آثار مثبت روزه داری را در وجود والدین ببینند، آنها باید سعی کنند مهربانتر از همیشه باشند این خوش اخلاقی و مهربانی مضاعف والدین در این ماه، خاطره خوبی برای فرزندان مخصوصا روزه اولی ها رقم می زند.

این کارشناس خانواده گفت: فرزندان را تشویق کنید تشویق در پسرها و در دختران متفاوت است دختران در سن 9 سالگی با آغاز سن تکلیف با جایزه تشویق می شوند اما در پسران اینگونه نیست.

داوودی نژاد بیان کرد: پسران در آغاز سن تکلیف، با دیده شدن تشویق می شوند.آنها را ببینید و در معرض همگان قرار دهیدتا جلوه کنند.اگر پسر نمازش را تند می خواند نگویید این نماز به درد خودت می خورد بلکه سیره ی نبوی را اجرا کنید به اینگونه که پشت سر او بایستید و به نماز او اقتدا کنید.

او تصریح کرد: اگر فرزندان خود را مومن ببینید مومن می شوند و اگر بی دین ببینید به احتمال زیاد بی دین می شوند.

این کارشناس خانواده گفت: تربیت دینی باید اقناعی و تشویقی باشد نه اینکه التزامی و اجباری.

تربیت اسلام آموختنی نیست بلکه تجربه است. فرزندان از آنچه می بینند عمل می کنند .

انتهای پیام//ف.غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.