استاندار کردستان گفت کە علیرغم تحریم‌های موجود روند توسعە متوقف نشدە است و طرح‌های بزرگ و اساسی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از تشکلات کارگری بە مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر گفت: در استان توسعە کشاورزی، صنعت و زیرساخت‌ها در حال توسعە و پیشرفت است و اعتبارات بخش زیادی از این پروژە‌ها تامین شدە است.

او با بیان اینکە ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شدە راە آهن همدان بە سنندج ست و ریل گذاری مسیر آغاز شدە است، افزود: تامین اعتبار خط راه آهن نشان اهتمام جدی دولت برای تسریع در توسعه استان است.

مرادنیا ادامه داد: بهره برداری از چند سد در سالجاری و اتمام راه سنندج به مریوان که نقش زیادی در پیشرفت کردستان دارد از دیگر طرح‌های زیربنایی و مهم استان هستند.
استاندار کردستان اهمیت مرز باشماق برای توسعه استان را نیز یادآور شد و گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای ساماندهی و تسهیل تجارت و مبادلات مرزی در باشماق اختصاص یافته است.

اوهمچنین از دریافت تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌های زیادی در بخش کشاورزی برای افزایش تولید گوشت، توسعه باغات و تبدیل اراضی دیم به آبی برنامه ریزی شده است.

مرادنیا اضافه کرد: در سال پیش رو فولاد کردستان و پتروشیمی دوم کردستان نیز وارد فاز اجرایی خواهند شد.

او در ادامه به اهمیت نقش کارگران در تولید نیز گریزی زد و گفت: مشکلات جامعه کارگری فراوان است و باید تلاش کنیم این مشکلات را دسته بندی و مواردی را که در استان قابل حل شدن است را مرتفع کنیم.

در این مراسم از ۲۰ نماینده کارگران و تشکلات کارگری و کارفرمایی به مناسبت روز جهانی کارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.