اشتغالزایی ۷۲۰ نفر با افتتاح طرح های حوزه میراث فرهنگی کردستان

با بهره برداری از ۲۱ طرح در بخش‌های مختلف این حوزه در سنندج برای بیش از ۷۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۲۱ طرح در بخش‌های مختلف این حوزه در سنندج در دست اجراست که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

اسماعیل مریوانی افزود: این پروژه‌ها شامل ایجاد یک کارگاه صنایع دستی، هتل‌های پارسیان، لاله و شادی، سه مجتمع خدمات رفاهی، سه مجتمع گردشگری، ۱۰ اقامتگاه بومگردی و مرمت عمارت مشیر دیوان سنندج برای استقرار نمایندگی یونیدو و خانه خلاق صنایع دستی است که تمام این طرح‌ها در حال انجام است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال ۹۹ که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان، تلاش خواهد شد این پروژه‌ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امسال به بهره برداری برسد.

مریوانی با اشاره به اینکه اعتبارات ویژه‌ای به این طرح‌ها تخصیص داده شده و قول اعتبارات بیشتری هم داده شده است، یادآور شد: با اتمام و آغاز به کار این طرح‌ها در دوره بهره برداری برای بیش از ۷۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.