بخش کشاورزی از مهمترین بخش‌های استان است و تاثیر بسیار زیادی در تولید ناخالص استان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی استان کردستان گفت: شرایط فعلی به جهت تعامل بسبار خوب جهاد کشاورزی با تشکلها، همراهی همه جانبه کشاورزان با مجموعه و از همه مهمتر حمایت استاندار و مدیران ارشد استان از بخش کشاورزی دوران طلایی برای فعالیت تشکلها و نظام صنفی کشاورزی کردستان است.

اسکندری در دیدار روسا و دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی استان و کارشناس امور تشکل های تعاون روستائی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: چشم اندازبسیار خوبی برای آینده نظام صنفی و تشکیل اتحادیه های صنفی کشاورزی و اتاق اصناف این بخش وجود دارد.

او با بیان اینکه بخش كشاورزي از مهمترين بخش هاي استان است و تاثير بسيار زیادی در توليد ناخالص استان دارد. افزود: نظام بهره برداری تعاونی در کشاورزی استان کردستان به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر حضور چشمگیری در صحنه های مختلف جامعه روستایی و کشاورزی داشته و دارد.

اسکندری افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همواره همکاری و همدلی های فراوانی با نظام صنفی کشاورزی استان و تشکلهای فعال در این بخش را داشته که زمینه دلگرمی کشاورزان استان و به تبع همراهی آنها را فراهم کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان اظهار کرد: بخش كشاورزي ابزار كار و معيشت بخش بزرگي از جمعيت استان بوده و اهميت آن روز به روز افزايش مي يابد که در این راستای تشکلها و تعاونی های فعال در این بخش می توانند بیش از پیش در این چرخه تاثرگذار باشند.

اسکندری تاکید کرد: باید توليدكنندگان و دست اندركاران عرصه کشاورزی بیش از پیش سازماندهي شوند و با ايجاد ارتباط موثر بين اجزاي مختلف در نظام تو ليد و خدمات به وسیله تعاونی ها و تشکلها بر کارایی این مجموعه بی افزاییم.

او با بیان اینکه اهميت و نقش سازمان های مردم نهاد درتوسعه اقتصادي بخش کشاورزی قابل چشم پوشي نيست تصریح کرد: باید با ارائه راهكارهاي مناسب در راستای توسعه اقتصادي بخش كشاورزي از طريق ساماندهي تشکلها و تعاونی ها این بخش اقدام کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.