مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ششم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد امسال علاقمندان فرصت شرکت در این رقابت را دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: با اشاره به اینکه مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی مسابقات قرآن کریم را سازمان اوقاف مدیریت می‌کند، افزود: امسال ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

او افزود: علاقمندان در رشته‌های مختلف مثل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء هم در مرحله شهرستانی و هم استانی و حفظ کل قرآن در مراحل شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی می‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: رشته‌های قرائت و ترتیل در تمامی مراحل، قرائت تحقیق در سه مرحله، اذان هم از مرحله شهرستانی تا ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان  تاکید کرد: مسابقه دعاخوانی و هم خوانی و هم سرایی قرآن کریم صرفا در مرحله استانی برگزار می‌شود و تفسیر عمومی قرآن هم مرحله شهرستانی ندارد، فقط استانی و ملی شامل آن می‌شود.

او با اشاره به اینکه تمامی افراد ۱۸ سال سن به بالا می‌توانند در این دوره از مسابقات قرآن کریم شرکت کنند، گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات کاملا غیرحضوری و به طور الکترونیکی از طریق سایت www.my.oghaf.ir انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خرداد ماه امسال ادامه دارد، افزود: زمان برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات هم از ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیر امسال است.

او زمان برگزاری مرحله استانی را یک تیر تا ۲۱ شهریور اعلام کرد و اظهار داشت: زمان برگزاری مرحله کشوری هم متعاقبا اعلام می‌شود که به احتمال زیاد در پاییز امسال خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه امسال در تمامی شهرستان‌ها مسابقه قرآن برگزار نمی‌شود بلکه منطقه بندی و تجمیع شده است، یادآور شد: منطقه‌بندی استان بدین گونه است که منطقه اول شامل سنندج، کامیاران و دیواندره با میزبانی سنندج است.

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: گروه دوم شامل بیجار، دهگلان و قروه با میزبانی شهرستان قروه، گروه سوم شامل مریوان و سروآباد با میزبانی مریوان و گروه چهارم هم سقز و بانه با میزبانی بانه است.

او با بیان اینکه در مرحله شهرستانی در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه می‌یابند، تاکید کرد: فقط امسال در هر شهرستان سه نفر انتخاب نمی‌شوند بلکه در هر منطقه انتخاب شده برای مسابقات سه نفر برگزیده به مرحله استانی راه می‌یابند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.