سفیر آمریکا در لبنان در نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور با دخالت در امور داخلی لبنان خواستار تسریع در تغییرات اقتصادی دولت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع نزدیک به کاخ نخست‌وزیری لبنان فاش کردند، دورتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان با ابراز ناخرسندی از اتفاقات خشونت‌بار اخیر شهر طرابلس و روی آوردن دولت به دخالت دادن ارتش برای مقابله با آشوبگرانی که وی آن‌ها را معترض خواند، در نامه‌ای به حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان خواستار تسریع در تغییرات اقتصادی دولت شده است.

سفیر آمریکا در بیروت روز گذشته نیز در واکنش به اعتراضات اخیر لبنان خواستار توقف خشونت از سوی معترضان شده بود.

سفیر آمریکا در لبنان در این نامه که محتوای آن به نوعی دخالت در امور داخلی این کشور است، بدون اشاره به حمله آشوبگران نقابدار به مراکز دولتی و عمومی مثل بانک‌ها و آتش‌زدن آن‌ها اعلام کرد که ماموریت ارتش تقابل با مردم برای سرپوش گذاشتن بر کوتاهی دولت در انجام ماموریت‌هایش نیست و بهتر است نیرو‌های امنیت داخلی ماموریت حفاظت از امنیت و پیگیری اخلال‌کاران را بر عهده بگیرند.


بیشتر بخوانید: درخواست نماینده لبنانی برای مقابله با مداخلات آمریکا

نخست‌وزیر لبنان: برخی طرف‌ها به دنبال ایجاد آشوب در کشور هستند


سفیر آمریکا همچنین با اشراه به ادعای حمایت آمریکا از ارتش لبنان در چارچوب برنامه کمک‌های بلندمدت ابراز امیدواری کرد که برای حاکمیت و استقلال لبنان تلاش کند و در رویارویی مستقیم با معترضان نباشد.

برخی منابع رسانه‌ای لبنان نیز خبر می‌دهند سفیر آمریکا در لبنان سه شنبه به دیدار حسان دیاب رفته و جدیدترین تحولات را با او بررسی کرده است.

سفیر آمریکا در این دیدار به نخست‌وزیر لبنان گفته بهتر است که دولت هر چه زودتر گام‌هایش برای نجات [کشور]و اجرای سریع بسته تغییرات اقتصادی در نهاد‌ها و ادارات را که دارایی خزانه را هدر می‌دهند، بردارد و برای کاهش فشار بحران معیشتی از دوش مردم اقدامات ضروری را انجام دهد.

نیرو‌های امنیتی لبنان سه‌شنبه شب شماری از اغتشاشگران در طرابلس را که با پرتاب سنگ به سمت این نیروها بار دیگر چند شعبه از بانک‌های این شهر را تخریب و آتش زدند، دستگیر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار