اتحادیه عرب از دولت لبنان خواست تا به اصلاحات اقتصادی دست زند و در این زمینه گام‌های عملیاتی بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب از دولت لبنان خواست تا دست به اصلاحات اقتصادی زند و گام‌های عملیاتی سریعی در این زمبنه بردارد و به درخواست‌های ملت لبنان پاسخ گوید.

حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه گفت: تحولات پی در پی در صحنه سیاسی لبنان و آنچه خیابان‌های کشور از تحولات میدانی خطرناکی که در میان جمعیت تظاهرکنندگان از یکسو و ارتش لبنان از سوی دیگر شاهد بودند، خصوصا در طرابلس، تحولاتی هستند که نگرانی‌ها را برانگیخته و سبب ناراحتی شدید می‌شود.

اتحادیه عرب با اعلام تسلیت به خانواده یکی از کشته شدگان اعتراضات اخیر این کشور گفت: اوضاع بی نهایت در لبنان و بطور خاص در خیابان‌های این کشور حساس بوده و ممکن است به سرعت به عواقبی غیر قابل تصور منجر شود. امید‌ها به خردورزی فرمانده ارتش و دستگاه‌های امنیتی در رفتار حرفه‌ای و مسئولیت متعهدانه است تا کشور به سرنوشتی نامعلوم سوق داده نشود.

دستیار دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از دولت لبنان خواست تا سریعا گام‌هایی را در حل بحران بردارد.

به دنبال وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی و کاهش ارزش لیره لبنان، در برابر دلار، شهر طرابلس در دو روز گذشته صحنه اعتراضات میان ارتش این کشور از یکسو و معترضان لبنانی از سوی دیگر بوده است.

شب گذشته و در دومین شب اعتراضات در این کشور، شماری از بانک‌ها در طرابلس، واقع در شمال لبنان به آتش کشیده شد و درگیری‌هایی بین معترضان و نیروی‌های ارتش به وقوع پیوست.

منابع امنیتی و بیمارستانی می‌گویند، در درگیری‌های اخیر یک نفر در طرابلس کشته شد.

لبنان طی سال‌های گذشته به خاطر برخی سوء مدیریت‌ها و فساد، به شدت با بحران اقتصادی مواجه بوده و از اکتبر سال گذشته تاکنون این کشور شاهد اعتراضاتی نسبت به این وضعیت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار