نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر محکومیت قاطع مداخله آشکار واشنگتن در در تعیین سمت‌های بانک مرکزی این کشور، از دولت خواست با این نوع تجاوزگری علیه حاکمیت ملی مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، حسن فضل‌الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت، ضمن محکوم کردن مداخله آشکار آمریکا در تعیین سمت‌های بانک لبنان، از دولت خواست با این نوع نقض حاکمیت ملی مقابله کند.

او گفت سفیر آمریکا در بیروت با برخی مسئولان رسمی دیدار می‌کند و آشکارا نام نامزد آمریکا برای یکی از سمت‌های بانک لبنان را به آن‌ها اطلاع می‌دهد و در نقض واضح و روشن حاکمیت لبنان و عزت و کرامت ملی آن، از دولت می‌خواهد وی را به عنوان بخشی از سهمیه آن در مدیریت مالی و پولی لبنان تعیین کند.

این نماینده افزود این لجاجت آمریکا در تلاش برای تحمیل کارمندان حکومت به لبنانی‌ها به منزله نمونه آشکار تلاش واشنگتن برای مصادره تصمیم‌گیری ملی و مداخله در امور حاکمیتی لبنان است و در عین حال از علل پنهانی حمله برخی طرف‌های سیاسی به حق قانونی دولت در تعیین مناصب پرده برمی دارد.

فضل‌الله با تاکید بر محکومیت قاطع این مداخله آشکار آمریکا و تاکید بر حق قانونی دولت لبنان در تعیین مناصب و لزوم انجام این وظیفه با معیار‌های ملی، از دولت خواست با این نوع تجاوزگری علیه حاکمیت ملی مقابله کند.

او گفت: از دولت می‌خواهیم که سازوکار شفاف و واضحی برای انتخاب داشته باشد و از یک سو به دور از وابستگی‌های سیاسی و از سوی دیگر به دور از اعمال فشار‌های آمریکا و طرف‌های داخلی، کسانی را انتخاب کند که با شایستگی، شفافیت و وابستگی ملی عمل کنند.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت افزود در پی این موضوع، همگان باید این دولت را به اتخاذ روش اصلاح‌گرایانه واقعی و جدی و متفاوت از روش‌های سابق وادارند. به طوری که دولت با فساد، هدر رفتن اموال و سهمیه‌بندی مبارزه کند، اعتماد مردم لبنان به موسسات حکومت خود را بازگرداند، در حل مشکلات آن‌ها سهیم باشد و تصمیم‌گیری این دولت، باید حاکمیتی و ملی و با توجه به منافع و خواسته‌های ملت لبنان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار