نظارت ۱۵ گروه بازرسی بر بازار کهگیلویه و بویراحمد

  معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۵ گروه بازرسی بر بازار استان در ماه رمضان نظارت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان در حال اجرا است و هم اینک ۱۵ گروه ثابت و سیار بازرسی بر بازار استان نظارت دارند.
 
روح الله باقری فرد افزود: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان از یکم اردیبهشت ماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
 
او اضافه کرد: در این طرح بر اقلام پرمصرف و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم استان توسط ناظران دستگاه‌های مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دادستانی، فرمانداری، بهداشت محیط و پلیس اماکن نظارت می‌شود.
 
باقری فرد بیان کرد: این ناظران در دو نبت صبح و عصر در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه تا پایان ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: بر فروشگاه‌های زنجیره ای، بزرگ عرضه کننده کالا‌های اساسی و همچنین توزیع اقلام تنظیم بازاری (شکر، برنج، گوشت قرمز منجمد وگوشت مرغ منجمد) نیز به صورت مستمر نظارت می‌شود.
 
او تاکید کرد: ۱۵ گروه بازرسی ثابت و سیار استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در کم‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد لازم در محل انجام و واحد متخلف پلمپ می‌شود.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد شش هزار و ۴۸۲ فقره بازرسی، از واحد‌های صنفی و تولیدی استان از اوایل فرودین ماه امسال انجام شده است.
 
باقری فرد افزود: براساس این آمارها، تعداد ۲۸۳ پرونده تخلف به ارزش دو میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال در قالب ۲۹۵ فقره گشت مشترک تکمیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
 
او گفت: همچنین تعداد ۳۷۵ واحد صنفی متخلف که مسائل بهداشتی را رعایت نکرده بودند، با همکاری تعزیرات حکومتی استان و بهداشت محیط پلمب شدند.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، اختفا، درج نکردن قیمت و سایر تخلفات صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.
 
این سامانه اداره صنعت معدن و تجارت آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات اصناف است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.