استاندار کرمانشاه گفت : اقلیم کردستان عراق با بازگشاییی مرز‌های شوشمی و شیخ صالح در استان موافقت کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند گفت : اقلیم کردستان عراق با بازگشاییی مرز‌های شوشمی و شیخ صالح در استان موافقت کرده که ظرف چند روز آینده صادرات از این مرز‌ها از سرگرفته می‌شود که ۳۰ درصد بار ترافیکی مرز رسمی پرویزخان را در زمان کنونی کاهش می‌دهد.

او گفت : هم اکنون با توجه به بسته بودن مرز‌های جنوبی، مهران و خسروی، مرز رسمی پرویزخان شرایط سختی دارد و چهار هزار و ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی در صف خروج از مرز هستند.

او افزود: باتوجه به حجم بالای محموله‌های صادراتی و فشار وارده بر مرز پرویزخان، کامیون‌ها سه تا چهار شب خواب دارند و با مشکلاتی مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: امروز از سرکنسول عراق در سلیمانیه کردستان عراق دعوت کردیم تا راهکاری پیدا کنیم و با بازشدن مرز‌های شیخ صالح و شوشمی و انجام اقدام‌های لازم امید است، مشکلات برطرف شود.

بازوند افزود: ساماندهی صادرات میوه و تره بار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی پیگیری شده و در بازدیدی که امروز داشتیم نیز روند خدمات دهی رستوران‌ها وضعیت بسیار خوبی نداشت که بر بهتر شدن آن تاکید شد، اما باید از پیک کرونا بگذریم و تا زمانی که سایر مرز‌ها باز نشود این اوضاع وجود دارد و لازمه رفع این مشکل هماهنگ شدن طرف عراقی است تا شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.