کارخایی گفت: بر اساس رصدهای انجام شده تاکنون مورد مبتلای دامی به ویروس کرونا در سمنان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل دامپزشکی استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بر اساس رصد و پایش حوزه دام و طیور استان توسط دامپزشکی، تاکنون مورد مبتلای دامی به ویروس کرونا مشاهده نشده است، گفت: لازم است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اقدام شود.

او  با تأکید بر اینکه وجوه مشترکی بین پدافند غیرعامل و حوزه دامپزشکی وجود دارد که اثرگذار و تضمین‌کننده امنیت، سلامت و کاهش اضطراب مردم است، تصریح کرد: در کشور ما صنعت دام‌پروری و طیور به‌عنوان دومین سرمایه ملی و مولد بوده و اشتغال بیش از ٢۵ درصد جمعیت ایران از این طریق تأمین می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به تهدیدات دشمنان در شیوع عوامل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیان کرد: این تهدیدات می‌تواند در جمعیت دام و طیور، اقتصاد، اشتغال و حتی بهداشت عمومی کشور اختلال ایجاد کنند و دامپزشکان به‌عنوان خط اول این جبهه وظیفه حراست از این سرمایه عظیم ملی را بر عهده‌دارند.

کارخایی بابیان اینکه تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع، تشدید نظارت‌ها بر کشتارگاه‌های دام و طیور، تشدید نظارت‌ها بر عرصه دام و طیور، ضدعفونی مستمر جایگاه‌های نگهداری دامی و بازرسی مستمر تجهیزات و خودرو‌های حامل بار در دستور کار قرار دارد، گفت: افزایش آموزش بهره‌برداران و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم برای رفع نگرانی‌های شیوع کرونا از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با ویروس کرونا در سطح استان سمنان است.

او بیان کرد: پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اهداف راهبردی پدافند غیرعامل است که مستمراً در حوزه‌ی دامپزشکی در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به‌ضرورت تهیه و تأمین مواد غذایی سالم و بهداشتی در راستای نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید بیان کرد: تحقق این هدف درحالی‌که با تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان مقابله می‌کنیم یک بحث اساسی و ضروری برای جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.