بیش از ۹۲ درصد واحد‌های تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان تربت جام پرتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند



محمد رحیمیان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:در بازدید‌های مکرر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی  مشخص شد که بیش از ۹۲ درصد واحد‌های تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان تربت جام پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند.

او ادامه داد:از اوایل اسفند تاکنون از ۲هزارو ۵۳۰واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان شده که در مجموع ۱۱ هزار بازدید انجام شده است، زیرا از هر واحدی ۴ دفعه بازدید شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: همچنین از اماکن عمومی ۳۵۰۰ بازدید و از هر واحد دو بار بازدید انجام شده است که در این مدت ۵۲ واحد متخلف معرفی به تعزیرات حکومتی، ۱۷ واحد پلمپ و ۱۹ واحد نانوایی کسر سهمیه آرد شدند.

رحیمیان بیان کرد:از بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته منتخب برای بیماری کرونا ۱۴ بار بازدید و از مطب‌های پزشکان ۳۲ بار بازدید انجام شده است.

او تصریح کرد: همچنین بیش از هزار و ۴۰۰ کیلو گرم مواد آرایشی و بهداشتی که قابلیت مصرف نداشته‌اند در طول بازدید‌ها شناسایی و معدوم شده اند.
انتهای پیام//ز.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.