معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت استان از نظر مقابله با کرونا شکننده است، برای کمتر شدن دغدغه ها باید آن را پذیرفت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: از شنبه گذشته که به مشاغل کم ریسک اجازه فعالیت داده شد، ۲ هفته برای ارزیابی وضعیت فعلی فرصت داریم.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک بحران اقتصادی در جهان به وجود آورده است افزود: برای مقابله با این شرایط، دولت در قالب ارائه بسته‌های معیشتی، ارائه وام به افراد، مشاغل و تولید کنندگان، اقداماتی را در دستور کار دارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط باید برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای برای استان حول محور طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و جهش تولید داشته باشیم.

جعفری بیان کرد: در اسفند ماه پارسال کمبود‌هایی در حوزه مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش وجود داشت، اما امروز نه تنها در این حوزه بی نیاز هستیم بلکه می‌توانیم مازاد این ملزومات را به استان‌های همجوار ارسال کنیم.

او تصریح کرد: متخصصان پزشکی معتقد هستند باید با کرونا هم زیستی داشته باشیم و آن را بپذریم، به طور مثال در کشور چین اعلام شده است تا پایان سال مردم باید از ماسک استفاده کنند، بنابراین باید کسب و کار و زندگی با رعایت اصول بهداشتی تداوم یابد.
 
انتهای پیام // ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.