معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه،گفت : بارش‌های اردیبهشت و خرداد ماه پیش رو در استان به اندازه میانگین نرمال خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی بلندمدت بارش‌های استان برای زمان باقی مانده فصل بهار، گفت : پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میانگین بارش اردیبهشت و خرداد امسال به اندازه میانگین نرمال (دوره ۳۰ ساله) خواهد بود.

او گفت : میانگین نرمال بارش در استان برای اردیبهشت ماه ۴۴ میلی‌متر و برای خرداد دو تا سه میلی‌متر است که پیش بینی می‌شود بارش‌های امسال نیز به همین میزان باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌ها در شهر کرمانشاه افزود: برای شهر کرمانشاه حدود ۵۰ میلی‌متربارندگی در اردیبهشت و پنج تا شش میلی‌متر بارندگی برای خرداد پیش‌بینی شده است.

او از بارش ۴۴۶ میلی‌متری سال زراعی جاری در استان کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۴۲ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت یک درصد رشد داشته است.

 این مسئول،گفت: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۵۲۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد رشد داشته است.

او بیشترین بارش سال زراعی جاری استان را از پاوه و به میزان ۶۲۳ میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از سومار و به میزان ۱۵۲ میلی‌متر اعلام کرد.

زورآوند به سامانه بارشی که از امروز (۱۰ اردیبهشت) وارد جو استان کرمانشاه شده اشاره کرد و افزود: اوج فعالیت این موج ناپایدار که هم اکنون تقریبا وارد استان شده از بعدازظهر امروز تا صبح و نزدیک ظهر فردا خواهد بود.

او از احتمال بارش تگرگ، رگبار و رعدبرق به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار خبر داد و ادامه داد: عمده فعالیت این موج مربوط به نواخی شرقی استان خصوصا جنوب شرق و همچنین شمال کرمانشاه خواهد بود.

وی درباره وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود افراد از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.