ضرر ۲ میلیارد دلاری شرکت فورد در پی شیوع ویروس کرونا

مدیر مالی فورد پس از تقبل ضرر ۲ میلیارد دلاری، احتمال کاهش درآمد ۵ میلیارد دلاری در فصل دوم سال ۲۰۲۰ را برای این شرکت پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اخرین اطلاعات و گزارش‌های مالی منتشر شده توسط شرکت فورد، این جزئیات نشانگر ضرری ۲ میلیارد دلاری در فصل اول سال ۲۰۲۰ برای کارخانه مستقر در دیترویت هستند. این شرکت در ئی انتشار این اطلاعات مدعی شد که تنها دلیل افت فروش قالب توجه آن‌ها شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا است.

بیانیه رسمی فورد درباره ضرر‌های مالی این شرکت

کارخانه خودروسازی فورد در روز سه‌شنبه اعلام داشت که درآمد این شرکت طی سه ماه اولیه سال به میزان ۱۵ درصد افت داشته و به ۳۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. علت این افت فروش نیز عدم فعالیت کارخانه‌های این شرکت در هفته‌های پایانی مارس به خاطر شیوع ویروس کرونا شناخته شده است. پس از افت ارزش ۲۳ سنتی سهام شرکت فورد، این اتفاق از بدترین شرایطی حساب می‌شود که تا به حال برای این مجموعه به وجود آمده است، چرا که انتشار اطلاعات درآمدی سه ماه اولیه شرکت فورد باعث شده تا ارزش سهام کارخانه اتومبیل‌سازی تا ۴.۵ درصد افت ارزش به خود ببیند.

ضرر 2 میلیارد دلاری شرکت فورد در پی شیوع ویروس کرونا

مدیر مالی شرکت فورد روز سه‌شنبه اظهار داشت که مجموعه مبلغی مطابق با ۳۵ میلیارد دلار را در اختیار دارد و قادر است تا پایان سال هزینه‌های خود را مدیریت کند. وی تاکید کرد این امر حتی در صورت عدم فعالیت کارخانه‌ها تا اتمام سال جاری عملی است. او همچنین اظهار داشت که شرکت فورد در حال برنامه‌ریزی است تا به نحوی فعالیت کارخانه‌ها را به حالت عادی بازگرداند. تیم استون، مدیر مالی فورد اطلاعاتی را درباره زمان آغاز به کار کارخانه‌ها در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

بر اساس گزارش‌های این شخص، اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا نبود شرکت فورد می‌توانست در سه ماه گذشته تا ۱.۴ میلیارد دلار سود خالص داشته باشد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، مدیر مالی شرکت فورد اظهار داشت که شرایط بسیار نامتعارف و غیرقابل پیش‌بینی است در نتیجه فورد توانایی مشخص کردن درآمد آینده را ندارد. با این حال او اظهار داشت که آن‌ها احتمال ضرری ۵ میلیارد دلاری را تا پایان فصل آینده برای خود در نظر گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: قوانین جدید Airbnb برای پاکسازی ویروس کرونا از محل‌های اقامتی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار