معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : برنامه‌ریزی امسال برای کاهش نرخ بیکاری استان ۲.۵ درصد است که برای رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم .

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : بیکاری یک معضل اقتصادی و اجتماعی جدی است که در استان کرمانشاه این وضعیت بغرنج سال‌هاست که پابرجاست.

او گفت : در راستای خواسته به حق خانواده‌ها و جوانان برای ایجاد اشتغال و ثروت یک برنامه‌ریزی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان تا سطح متوسط کشور طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ صورت گرفته که امسال و سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: می‌خواهیم به شرایطی برسیم که سطح بیکاری استان کرمانشاه بالاتر از متوسط کشور نباشد، طبیعتا برای رسیدن به این هدف نیازمند کار و هماهنگی جدی هستیم.

حاتمی ادامه داد: بر همین مبنا «سند اشتغال» را طراحی کردیم که در پایان سال گذشته رونمایی شد، البته این سند از گذشته در دستور کار بود و بر مبنای همان حرکت و کار می‌کردیم.

او گفت: هدف ما برای کاهش بیکاری طی سال گذشته سه درصدی بود بطوریکه که در پایان ۳.۱ درصد نرخ بیکاری پایین آمد، البته خیلی به چشم نمی‌آید، چون هنوز نرخ بیکاری بالای ۱۵ درصد را داریم.

حاتمی برنامه‌ریزی امسال برای کاهش نرخ بیکاری استان را ۲.۵ درصدی اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم باید با همگرایی سرمایه‌گذارانی را از استان، یا بیرون استان و یا حتی خارج از کشور جذب کنیم.

 این مسؤول ارشد اقتصادی استان کرمانشاه،گفت: امسال برای جهش تولید به ۲۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه از محل منابع بخش خصوصی و بانک‌ها نیازمندیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به هر هدفی مهم داشتن یک نقشه راه است تا بتوان براساس آن به یک رفاه و تفاهم رسید بطوریکه با تقسیم کار وظیفه هر کسی برای هر کاری در زمان معینی مشخص شود.

حاتمی گفت: سند اشتغال استان با همین هدف طراحی شده بگونه‌ای مشخص می‌کند هر دستگاهی در ایجاد اشتغال چه وظایفی را برعهده دارد.

او گفت: هر هفته یک جلسه شورای اشتغال در استان و به صورت منظم در شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا برنامه‌های هر بخش را مرور و و با تجهیز منابع مالی و بانکی بستر ایجاد اشتغال و جهش تولید را ایجاد کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.