مؤسسه ارزیابی و سنجش سلامت دانشگاه واشنگتن اعلام کرد: شمار جان باختگان کووید-۱۹ در این کشور تا ماه اوت (اواسط مرداد)، به بیش از ۷۴ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مؤسسه ارزیابی و سنجش سلامت دانشگاه واشنگتن به نقل از مقامات کاخ سفید و مقامات بهداشت عمومی آمریکا اعلام کرد: شمار جان باختگان کووید-۱۹ در این کشور تا ماه اوت (اواسط مرداد) به بیش از ۷۴ هزار تن خواهد رسید.

مؤسسه یاد شده روز دوشنبه، پیش بینی خود را درباره شمار جان باختگان کووید-۱۹ تا تاریخ چهارم ماه اوت (۱۴ مرداد) به ۷۴ هزار و ۷۳ نفر افزایش داد و این در حالی است که شمار جان باختگان کرونا در آمریکا تا ماه اوت یک هفته قبل، ۶۷ هزار نفر و دو هفته قبل ۶۰ هزار نفر پیش بینی شده بود.

کریستوفر موری رئیس این مؤسسه، گفت: چنانچه اقتصاد کشور زود بازگشایی شود، شمار جان باختگان کووید-۱۹ باز هم افزایش خواهد یافت.

برخی از ایالت‌های آمریکا محدودیت فعالیت‌های تجاری و کسب و کار‌ها را کاهش داده اند و ایالت‌های بیشتری نیز قرار است این روند را دنبال کنند. دستور العمل‌ها برای ماندن در خانه که از سوی فرمانداران در سراسر آمریکا اعلام شد و تصمیم به بازگشایی آرام اقتصاد به موضوع داغ سیاسی این کشور در هفته‌های اخیر تبدیل شده است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد: شمار جان باختگان مبتلایان کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۵۶ هزار تن گذشت. این کشور با بیش از ۹۹۳ هزار مبتلا، بیشترین شمار موارد تایید شده آلودگی به کووید-۱۹ را در جهان داراست.

آمار‌ها نشان می‌دهد: تاکنون در سراسر جهان، کووید-۱۹ سه میلیون نفر را مبتلا کرده و در مجموع، جان ۲۱۰ هزار تن را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار