معاون اول بیل کلینتون در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی از سیاست‌های نابخردانه رئیس‌جمهور این کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ال گور» معاون اول بیل کلینتون در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱، عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ال گور این انتقادات را در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی مطرح کرد:
پرسش: به نظر شما آمریکا در مقابله با این بحران در چه وضعی قرار دارد و چه عملکردی داشته است؟

ال گور: نمی‌دانم از کجا شروع کنم. برای یک رئیس جمهور هیچ کاری مهمتر از هدایت کشورش در مسیر خروج از بحران نیست. این بدان معناست که رئیس جمهور ملت خود را یکپارچه و متحد کند و نه فقط همفکران سیاسی خود بلکه گروه‌های دیگر را نیز هدایت کند. اما دونالد ترامپ در این بحران فقط برای بهره برداری خودش فعالیت کرده است. وی هشدار‌های پیاپی را نادیده گرفته است. گزارش‌های خبری که امشب منتشر شد نشان می‌دهد که ترامپ هشدار‌های فراوانی را نادیده گرفته است. وی همانند کاری که در برخورد با بحران تغییرات آب و هوایی کرد، در بحران کرونا نیز هشدار‌های علمی و نگرانی دانشمندان را نادیده گرفت.

وی افزود: ترامپ خود را درگیر نوعی تفکر جادویی کرده و همانند شیادانی که در گذشته با معجون‌هایی مانند روغن مار سعی در فریب مردم داشتند، درمان‌هایی خطرناک و گاه کشنده برای رهایی از بیماری کرونا ارائه می‌کند. وی از افرادی که از او سوالات قانونی پرسیده اند و از وی درخواست کرده‌اند منابع و امکانات دولت فدرال را برای مقابله با بحران به حالت آماده‌باش درآورد، به شدت انتقاد کرده است. البته جای خوشبختی دارد که برخی دیگر از مقامات وارد عمل شده‌اند؛ این افراد شامل فرمانداران دموکرات و جمهوری‌خواه، دکتر فائوچی و سایر کارشناسان علمی و پزشکی بوده‌اند. اقدامات این افراد نتایج خوبی برای مردم داشته است، اما کشور ما در دوره‌ای خطرناک به سر می‌برد.

ال گور در پایان تاکید کرد وقتی مردم سراسر جهان از سخنانی که ترامپ به زبان می‌آورد شگفت زده شده‌اند، این اتفاق به سود هیچ آمریکایی نیست. ما باید با وجود دونالد ترامپ از این بحران گذر کنیم. عملکرد ترامپ غیر مسئولانه، همراه با ناتوانی و در بسیاری موارد ننگین بوده است.

براساس گزارش سایت «worldometers» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد جان‌باختگان نیز در این کشور بیش از ۵۶ هزار تن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار