رای الیوم: شیوع کرونا در آمریکا به ضرر ترامپ تمام شد

رای الیوم در گزارشی به بررسی شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تاثیر آن بر پیروزی یا شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم نوشت: شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به ضرر دونالد ترامپ تمام شد و او این بار به سبب جدی نگرفتن این بیماری و لغو قانون بیمه «اوباماکر» بدون ارائه جایگزینی مناسب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در برابر رقیب دموکرات خود شانس کمتری دارد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا با دیگر دوره‌ها متفاوت خواهد بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات در این انتخابات هر دو تلاش خواهند کرد، بر بخش بهداشت و درمان متمرکز شوند؛ زیرا دیگر شهروندان آمریکایی بر این باورند که این بخش باید اصلاح شود.

نامزد‌ها در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معمولا به موضوعاتی همچون جنگ و صلح با کشور‌های جهان سوم همانند عراق و افغانستان در چارچوب حضور نظامی (در این کشورها)، دفاع از منافع آمریکا و مبارزه با تروریسم همچنین به سرمایه‌گذاری‌ها، جهانی شدن، روابط با چین و آمریکای لاتین، اروپا وکشور‌های عربی می‌پرداختند؛ اما این بار به سبب تاثیرات وحشتناک ویروس جدید کووید-۱۹ موضوعاتی از این دست در تبلیغات انتخاباتی آینده جزء موضوعات ثانویه خواهند بود، ویروسی که دنیا را وارد قرنطینه کرد و باعث شد آمریکا به عنوان کشوری آسیب دیده از این بیماری تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا داشته باشد.

         بیشتر بخوانید: 

جو بایدن، نامزد دموکرات آمریکا قدرت بیشتری دارد و رقیبش دونالد ترامپ در موضع ضعف است. بایدن به موضوعاتی اهتمام خواهد ورزید که در جهت منافعش باشد. او می‌خواهد بیمه موسوم به «اوباما کر» را اجرا کند، قانونی که تلاش کرد بهداشت و درمان را در آمریکا یعنی کشوری که با سرمایه‌گذاری بر این بخش به ضرر امنیت بهداشتی- درمانی شهروندان عمل کرد، عمومیت بخشد.

جو بایدن همچنین از برنامه‌های رقیب سابق خود یعنی سناتور برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات که شعار «بهداشت و درمان برای همه» را سر داد، استفاده خواهد کرد. او شعار‌های اجتماعی نزدیک به برنامه‌های احزاب اروپایی را سر خواهد داد.

رای الیوم در ادامه نوشت: شیوع ویروس جدید کووید-۱۹ در آمریکا به ضرر ترامپ تمام شد؛ زیرا او از میزان خطر این ویروس کاست و بر این باور بود که آمریکا از آن در امان است و در نهایت بزرگترین اشتباه را در تاریخ بهداشتی- درمانی این کشور مرتکب شد، به طوری که بیماری کرونا خیلی بیشتر از دیگر کشور‌ها همچون چین، روسیه، هند، فرانسه و انگلیس در آمریکا شیوع یافت.

ترامپ همچنین در ازای لغو قانون «اوباما کر» جایگزین قانع کننده‌ای ارائه نداد و شهروندان آمریکایی را در برابر شرکت‌های بیمه رها کرد و تنها گذاشت و همین امر باعث می‌شود، برای متقاعد کردن رای دهندگان آمریکایی با مشکل مواجه شود. او همچنین تاوان اظهارات خنده‌دار خود درباره ویروس کرونا را پرداخت خواهد کرد، به ویژه زمانی که ضد عفونی کردن شهروندان با مایعات ضد ویروس و ضد باکتری را خواستار شد، اظهاراتی که تا پیش از این در هیچ جا بیان نشده بود و بی سابقه بود.

در پایان این یادداشت آمده است: آمریکایی‌ها در میان کشور‌های جهان از نظر هزینه برای بخش بهداشتی- درمانی در صدر قرار دارند؛ اما همه از آن برخوردار نیستند و بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی بیمه ندارند. رای دهندگان آمریکایی این بار تلاش خواهند کرد، در انتخابات آتی عمل گرا رفتار کنند. اکنون شهروندان آمریکایی این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا نظام بهداشتی- درمانی شبیه به کشور‌های اروپایی در اختیار ندارند، نظامی که بدون مداخله شرکت‌های بیمه، درمان را برای همه تضمین می‌کند. این در حالی است که اینگونه افکار در آمریکا رد می‌شد و هر کس آن را بیان می‌کرد به سوسیالیسم و کمونیسم متهم می‌شد؛ اما اکنون افکار عمومی در آمریکا به این نتیجه رسیده است که تغییر بخش بهداشت و درمان در این کشور اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویروس کرونا ناکارآمدی نظام سرمایه داری غربی را به رخ عالمیان کشید و این نظام را در همه ابعاد رسوا ساخت .
آخرین اخبار