مدیر کل اداره استاندارد کرمان گفت: به منظور اجرای طرح کنترل بازار و برای ارتقاء و تامین ایمنی و سلامت جامعه، نظارت بر عرضه کالا‌های پر مصرف شدت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عاقلی مدیر کل اداره استاندارد کرمان گفت: نا امن کردن بازار برای عرضه و توزیع کالا‌های غیر استاندارد، کشف علامت استاندارد‌های جعلی؛ برنامه ریزی لازم برای کنترل و نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا با تاکید بر کالا‌های پر مصرف ماه مبارک رمضان در دستور کار اداره استاندارد در ماه رمضان است.

او افزود: در این طرح که با شروع ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالا‌های پر مصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی از جمله شیر، پنیر و کشک، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه برداری و آزمون انجام می‌شود.

عاقلی بیان داشت: در صورت مشاهده کالای بی کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد، کالا توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آن برخورد‌های قانونی لازم صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره استاندارد کرمان تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید محصولات مشمول استاندارد اجباری به نشان استاندارد و کد ده رقمی نشان استاندارد توجه کنند وبا ارسال کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و اعتبار نشان استاندارد اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: استانداردسازی ، خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار