مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: براساس پیش‌بینی های اداره کل هواشناسی، فردا میزان غلظت آلایندگی‌ها در استان کرمان بالاتر از امروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،افزایش میزان غلظت آلایندگی‌ها در استان کرمان مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به خیزش گرد و غبار از شب گذشته در استان کرمان گفت: شب گذشته و در حدود ساعت ۱۲ شب، میزان غلظت آلایندگی‌های شهر کرمان، ۵ برابر حد مجاز بود که این میزان آلودگی تا ساعت حدود ۴ صبح بامداد امروز به حد استاندارد رسید.

او افزود: به دلیل آنکه دستگاه سنجش غلظت آلایندگی هوا در شهرهای رفسنجان، انار و شهربابک نداریم، نمی توانیم میزان غلظت آلایندگی این نقاط از استان کرمان را به صورت دقیق اعلام کنیم.

شاکری با بیان این که براساس پیش‌بینی های اداره کل هواشناسی، فردا میزان غلظت آلایندگی‌ها در استان کرمان بالاتر از امروز خواهد بود، بیان کرد: این آلایندگی‌ها در کل استان حاکم است؛ اما میزان غلظت آلایندگی در شهرهای شمالی و جنوبی استان بیشتر است و  شرق استان، نسبتا کمتر از سایر نقاط با این پدیده روبرو خواهد شد.

او با نام بردن کانون‌های گرد و غبار استان کرمان، عنوان کرد: منشاء گرد و خاک حاکم بر شهر کرمان از منطقه نوق، رفسنجان و انار بوده ضمن آنکه گرد و خاک جنوب استان نیز از کانون‌های گرد و غبار منطقه جنوب کشور تاثیر پذیر خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به شدت بالای آلایندگی، توصیه می شود فردا گروه های حساس  تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار