رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه دولت برای پایان جنگ گام‌های اساسی و عملی برداشته است، بار دیگر طالبان را به گفتگو دعوت کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پیامی به مناسبت سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان علیه ارتش شوروی و حکومت کمونیستی بار دیگر طالبان را به گفتگو و مذاکره دعوت کرد.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه نسل امروز و نسل های آینده این کشور مدیون مجاهدین‌ هستند اظهار داشت: افغانستان در فصل جدید نیز تنها با وحدت ملی می تواند در برابر جنگ تحمیلی و دستیابی به صلح پایدار موفق شود.

اشرف غنی بیان داشت: افغاستان طی سال های متمادی در معرض دسیسه‌های آشکار و پنهان بیگانگان قرار داشته که هدف نهایی آن تخریب کشور و نهاد‌های دولتی بوده است، اما دولت برای پایان جنگ گام‌های اساسی و عملی برداشته و برای تحقق صلح تلاش بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم افغانستان از هر گونه بهانه تراشی برای ادامه جنگ و شرارت افروزی نفرت دارند افزود: «ما به مخالفین می گوییم که بیایند به گفتگو بنشینند که مالکان اصلی این خاک یعنی شهروندان این کشور چه می‌خواهند. مردم افغانستان دیگر طرفدار جنگ و تباهی در خانه‌ها و قریه هایشان نیستند.»

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که مردم افغانستان تباهی خاک خود را نمی‌خواهند، بنابراین دولت افغانستان به خواست مردم لبیک گفته و از هر اقدامی در مورد صلح استقبال می کند.

گفتنی است که طالبان و آمریکا در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند اما مذاکرات دولت افغانستان و طالبان تاکنون آغاز نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.