رئیس جمهور افغانستان گفت: برای هر ولسوالی یک مرکز نگهداری و نقاهت بیماران ویروس کرونا با ظرفیت ۲۰ تا ۵۰ تختخواب ایجاد می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشستی با ولسوال های افغانستان که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد گفت: برای هر ولسوالی یک مرکز نگهداری و نقاهت بیماران ویروس کرونا با ظرفیت ۲۰ تا ۵۰ تختخواب ایجاد می‌شود.

اشرف غنی در این نشست به وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان دستور داد تا با استفاده از امکانات محلی و تجهیزات موجود، اقدامات واقع‌بینانه ایجاد مراکز نگهداری در ولسوالی ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین گفت که دولت ارزیابی عمومی خود را انجام داده و با تشخیص پنج مرحله در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقدام می‌کند.

به گفته وی، دولت افغانستان تجدید نظر و تقویت برنامه‌های وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان را در دست دارد و در هر ولایت معاونت ویژه در راستای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد می‌شود.

اشرف غنی افزود که برنامه مصونیت اجتماعی اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار حکومت قرار دارد و به افرادی که از لحاظ اقتصادی بر اثر ویروس کرونا متضرر شده‌اند، کمک می‌کند.

گفتنی است که در حال حاضر شمار کسانی که در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند از مرز یک هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار