اشرف غنی: طالبان به حرمت ماه رمضان آتش بس کند

رئیس جمهور افغانستان در پیامی گفت: طالبان به حرمت ماه مبارک رمضان به صدای صلح و آتش‌بس لبیک بگویند و از خشونت علیه مردم مسلمان افغانستان دست بردارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از طالبان خواسته که به درخواست آتش بس دولت پاسخ مثبت دهد و از خشونت و جنگ دست بردارد.

رئیس جمهور افغانستان در پیام خود گفته است: «خواست مردم و حکومت افغانستان از گروه طالبان در این وضعیت حساس که کرونا در سرتاسر کشور شیوع کرده این است که به حرمت ماه مبارک رمضان به صدای صلح و آتش‌بس لبیک بگویند و از خشونت علیه مردم مسلمان افغانستان دست بردارند و به زندگی مسالمت آمیز رو بیاورند.»

درخواست مجدد دولت افغانستان برای آتش بس در حالی مطرح می شود که طالبان طی سه هفته اخیر، حملات خود بر نقاط مختلف این کشور را افزایش داده و در این مدت، بیش از 40 تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.

اشرف غنی همچنین در پیام خود افزوده است: «فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همزمان با شیوع بیماری کرونا واقع شده است. توقع دارم که هموطنان مومن و مسلمان کشور با رعایت توصیه های علمای کشور و وزارت صحت عامه/ بهداشت، عبادات خود را انجام دهند.»

وی اضافه کرد: حکومت با استفاده از تمام منابع خود در تلاش است تا شیوع ویروس کرونا را در جامعه مهار و در جریان این ماه، به قشر فقیر جامعه کمک‌رسانی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.