مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از ساماندهی دو هزار قلم شی تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی - فرهنگی (جام) سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.

ثبت دو هزار شیء تاریخی در سامانه جامبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اعلام کرد: با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار قلم از اموال و اشیای منقول فرهنگی و تاریخی موزه‌های استان زنجان ثبت و ساماندهی شد. در حال حاضر ۷۵۰ مورد در دست اقدام است و تا پایان سال ۹۹، هزار و ۲۵۰ مورد دیگر هم ثبت می‌شوند که از این دو هزار قلم شی، ۹۹۴ قلم سکه متعلق به دوره قاجاریه و دوره پهلوی است.

ارجمند عنوان کرد: با ثبت و ساماندهی این تعداد از اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی مجموع آثار ثبت شده در سامانه جام به هشت هزار و ۸۴۰ قلم مورد افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: هر شی که در سامانه جام قرار بگیرد به منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بیان کرد: عکس برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و اقدامات دیگر زیر نظر کارشناسان باستان شناسی برای این اشیا انجام شده است و این اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسند.

ارجمند افزود: این اموال و اشیا طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و ... در طول سالیان گذشته به دست آمده و متعلق به دوره‌های پیش از تاریخ و اسلامی بودند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.