رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری رقابت‌های جام رمضان با عنوان "تکریم رمضان با پویش ورزش در خانه" طی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عذرا ریاحی، رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در دومین جلسه برنامه ریزی برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانی استان در فضای مجازی تحت عنوان "تکریم رمضان با پویش ورزش در خانه" که با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش، نژاد زمانی سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان، بلوردی رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان و نمایندگان هیئت‌های ورزشی استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، از هیئت‌هایی که طی چهار سال گذشته، گروه همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان را حمایت کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 

او با اعلام اینکه در طرح تابستانه با ورزش جزو ۸ استان کشور مطرح شدیم، گفت: در طرح فجر تا نوروز نیز جزو استان‌های فعال بودیم که متأسفانه بحث کرونا باعث تعطیلی شد.

ریاحی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایطی پیش آمده که نمی‌توانیم در اماکن ورزشی فعالیتی داشته باشیم، افزود: دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد داد تا استان‌ها در این زمینه راهکار دهند که بدین ترتیب ما با کمک روابط عمومی یک پویش با عنوان "ورزش در خانه" راه اندازی کردیم و هیئت‌های شهرستانی و سپس هیئت‌های استانی به این پویش ورود کردند.

 

او تصریح کرد: بدین منظور، هر ورزشکار یک کلیپ زیر یک دقیقه‌ای از تمرین خود ارسال می‌کرد که این سه جا (پویش ایران فعال، دفتر توسعه ورزش همگانی و پویش استانی) نمایش داده می‌شد.

ریاحی بیان داشت: در این زمینه جزو ۵ استان برتر کشور مطرح شدیم.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه طبق آمار موجود، بیشترین حضور ورزشکاران در مسابقات جام رمضان هر ساله است، گفت: پارسال از ۶۶۰ هیئت فعال شهرستان‌های استان و بخش ها، ۴۰۴ هیئت برای جام رمضان مسابقه برگزار کردند و این جمعیت زیادی را درگیر کرد.

 

ریاحی افزود: اگر چه امروز کرونا در بحث ورزش همگانی ضربه‌هایی وارد کرده، اما تلاش کرده ایم بتوانیم با برگزاری مسابقات به صورت مجازی خانواده‌های زیادی را درگیر و علاقه‌مند به ورزش کنیم.

او به پویش ورزش در خانه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در بحث مجازی هیئت‌های همگانی، اسکیت، کشتی، کاراته، انجمن ها، باستانی، تنیس روی میز، کونگ فو، ووشو، اسکواش، بدمینتون، جانبازان، روستایی، ژیمناستیک، شطرنج، رزمی و ... نهایت همکاری را با ما داشته اند.

ریاحی کوهبنان، نرماشیر، بردسیر، جیرفت، بافت، فهرج، بم، کهنوج، شهربابک، فاریاب، زرند، عنبرآباد و منوجان را جزو شهرستان‌های فعال در بحث پویش ورزش در خانه برشمرد.

 

او ضمن دادن مهلتی ۵ روزه برای ارائه آئین نامه مسابقات مجازی تأکید کرد: هیئت‌های ورزشی تا ۱۳ اردیبهشت ماه فرصت دارند، آئین نامه مسابقات مجازی خود را ارسال کنند.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه آئین نامه‌ی ارسالی باید بر اساس رشته تدوین شود و هیئت‌های شهرستانی در جریان آن باشند، بیان داشت: این آئین نامه باید به نحوی طراحی شود که قابلیت اجرا در جنوب استان را نیز داشته باشد و در مجموع کل استان حتی بخش‌ها و مناطق محروم را درگیر کند.

ریاحی گفت: بعد از تدوین این آئین نامه باید مرحله شهرستانی رقابت‌ها برگزار، سه تا از بهترین‌ها معرفی و حکم و مدال آن‌ها از طریق هیئت و روسای ادارات شهرستان اهدا شود.

 

او افزود: سپس مرحله‌ی استانی رقابت‌ها باید برگزار و حکم و مدال با امضای هیئت استان و مدیرکل اهدا شود.

ریاحی تصریح کرد: اگر هیئت‌های ورزشی تا ۱۳ اردیبهشت ماه، آئین نامه مسابقات مجازی خود را ارسال کنند، مرحله‌ی شهرستانی مسابقات را می‌توان ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت و مرحله‌ی استانی را از ۲۷ اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار کرد.

او بیشترین کلیپ ارسالی به وزارت و بهترین و کاملترین آئین نامه را از جمله ملاک‌های ارزیابی عنوان کرد.

 

ریاحی از هیئت‌های ورزشی خواست: برای برگزاری مسابقات مجازی خود، یک پوستر با عنوان "تکریم رمضان با ورزش در فضای مجازی" به منظور انعکاس در این فضا طراحی کنند.

او از هیئت هایی، چون همگانی، جانبازان، نابینایان، انجمن‌های ورزشی و رزمی نیز درخواست کرد: برای مسابقات موجود، تمامی کمیته‌های خود را فعال کنند.

 

ریاحی افزود: رشته‌هایی مثل شنا، سوارکاری و ... که امکان برگزاری مسابقه مجازی ندارند، بهترست هیئت‌ها مسابقات فاکتور‌های آمادگی جسمانی مربوط به رشته خود را برای ورزشکاران طراحی کنند.

او ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه‌ی هیئت‌های ورزشی رقابت‌های جام رمضان امسال که قرار است به صورت مجازی برگزار شوند، به بهترین نحو و با بیشترین مشارکت انجام شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار