اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و پول خوبی از این کار بسازید ادامه این مطلب را بخوانید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مقاله راهکارها و توصیه های بسیار خوبی برای کسب درآمد بسیار عالی از کار و شغل تدریس خصوصی ارائه شده است. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و پول خوبی از این کار بسازید ادامه این مطلب را بخوانید.

1- انتخاب کار تدریس خصوصی از روی علاقه

اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید باید از روی علاقه این کار را انتخاب نمائید. وقتی به کاری علاقه دارید هم خودتان از زندگی و کار خودتان بیشتر لذت می برید و هم اینکه علاقه شما در نحوه تدریس هم خودش را نشان خواهد داد و در نتیجه شاگردهای شما هم به درس علاقه مند شده و نتیجه بهتری می گیرند. در هر کار و حرفه ای، تمام افراد موفق به کار خودشان علاقه دارند.

2- انتخاب درست دروس تدریسی

باید دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که برای آن دروس متقاضیان زیادی وجود داشته باشد و در عین حال دروس مورد علاقه خودتان هم باشد. مثلا فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل یا آنلاین می تواند گزینه خوبی باشد. زبان انگلیسی بسیار پرمتقاضی است و حتی بعد از دانشگاه و مدرسه افراد زیادی متقاضی یادگیری آن هستند. دروس دیگری مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی، دروس کنکوری، دروس دانشگاهی، کامپیوتر و نرم افزار و .... هم می توانند گزینه های خوبی باشند.

3- انتخاب تعداد محدود درس و تمرکز روی آن

اگر بخواهید تعداد زیادی درس را تدریس کنید نمی توانید بسیار خوب بر همه ی آن دروس مسلط شوید. بسیار خوب است که دروس محدودی را تدریس کنید و بر آن درس ها مسلط باشید. اساتیدی که شما خودتان هم اکنون می شناسید و اسم ایشان را شنیده اید معمولا یک درس را تدریس می کنند و برای آن درس بهترین هستند. اگر به ریاضی علاقه دارید فقط ریاضی را درس بدهید و بهترین معلم ریاضی ایران شوید. تمرکز در کنار علاقه به کار می تواند شما را به موفقیت های بزرگ برساند.

4- فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکوری در صورت توان

کنکور به نسبت امتحانات سرنوشت سازتر است و اهمیت بیشتری دارد. بنابراین والدین حاضر هستند برای کلاس های کنکوری نرخ بیشتری را پرداخت نمایند. در نتیجه اساتید کنکور به نسبت سایر مدرسین درآمد بیشتری دارند. البته باید تلاش کنید تا در این زمینه شناخته شوید و والدین حاضر شوند سرنوشت فرزند خودشان را به دست شما بسپارند. به عنوان مثال، اگر در زمینه آموزش شیمی فعالیت دارید، در زمینه آموزش شیمی کنکور کار کنید و سعی کنید به عنوان یکی از بهترین معلم های خصوصی شیمی کنکور ایران شناخته شوید.

15 توصیه عملی و بی نظیر برای کسب درآمد بسیار خوب از تدریس خصوصی

5- تسلط کامل بر دروس تدریسی

برای کسب درآمد بسیار خوب از تدریس خصوصی باید بر دروس تدریسی خودتان 100 درصد مسلط باشید. در کلاس های خصوصی اگر سوالی را نتوانید پاسخ دهید ممکن است شاگرد را از دست بدهید. خصوصا یکی دو جلسه اول که هنوز اعتمادسازی انجام نشده است بسیار مهم است. توجه داشته باشید در کار تدریس خصوصی یک شاگرد هم بسیار مهم است و در صورت عملکرد خوب شما یک شاگرد را ممکن است برای چند ترم و حتی چند سال داشته باشید.

6- ایجاد تمایز با سایر اساتید

تمایزهای مثبتی را در کار خودتان ایجاد کنید تا شاگردهای شما همواره شما را به یاد داشته باشند. به شاگردهای خودتان کتاب کمک آموزشی خوب و یا نمونه سوال امتحانی بدهید. به نسبت وقت از قبل تعیین شده، کمی بیشتر در کلاس بمانید. مشاوره بدهید و در برنامه ریزی به شاگرد خودتان کمک کنید.

7- انجام کار اضافه

اگر به عنوان مثال جلسات تدریس خصوصی شما 90 دقیقه ای هماهنگ شده است، وقتی 5 دقیقه بیشتر از این زمان در کلاس تدریس می کنید شاگرد شما و والدین ایشان این را به یاد خواهند داشت و حاضر نخواهند بود مدرس دیگری را جایگزین شما کنند. حتی می توانید هر 10 جلسه که برگزار شد یک جلسه رایگان برگزار کنید. انجام چنین کارهایی می تواند به موفقیت شما کمک زیادی بکند.

8- امتحان کردن راهکارهای مختلف جذب شاگرد

با آموزشگاههای مختلف و موسسات تدریس خصوصی در تماس باشید. از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ خودتان و جذب شاگرد استفاده کنید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند www.IranModares.com، www.Tadris-Riazi.com و یا سایت های عمومی آگهی اینترنتی مانند دیوار www.divar.ir و شیپور www.sheypoor.com و یا سایت های خارجی مرتبط با تدریس خصوصی مانند www.tutor.com هم تبلیغ ثبت کنید. برای خودتان سایت و وبلاگی ایجاد نمائید و در اینترنت حضور فعال داشته باشید.

15 توصیه عملی و بی نظیر برای کسب درآمد بسیار خوب از تدریس خصوصی

9- حمایت کامل از شاگرد

اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند مطمئنا شما در کار تدریس خصوصی بسیار موفق خواهید شد و در نتیجه درآمد بالایی خواهید داشت. بنابراین از شاگردهای خودتان حمایت کنید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای موفقیت ایشان انجام دهید. پیش خودتان اینطور در نظر بگیرید که مسئولیت 100 درصد نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید به عهده شما است.

10- تعهد به کار تدریس خصوصی

به کار خودتان متعهد باشید. برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان تلاش کنید. حین برگزاری کلاس ها ارزیابی را انجام دهید. اگر شاگرد شما پیشرفت نمی کند روند را تغییر دهید. از والدین برای نظارت بر انجام تمرینات کمک بگیرید. باید تلاش کنید شاگرد شما به هر ترتیبی که شده است در مسیر موفقیت قرار بگیرد و درس بخواند. موفقیت شما در گرو موفقیت شاگردهای شما است.

11- در نظر گرفتن اهداف مالی برای هر ترم

برای اینکه به لحاظ درآمدی هر ترم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید سعی کنید هر ترم برای خودتان اهدافی را در نظر داشته باشید. به شرایط بیرونی توجه نداشته باشید. شما خالق زندگی خودتان هستید. سعی کنید هر ترم 10 تا 15 درصد هدف مالی خودتان را ارتقا دهید و برای تحقق آن تلاش کنید. مثلا اگر این ترم از کار تدریس خصوصی 18 میلیون تومان درآمد داشه اید، برای ترم بعد هدف کسب درآمد بالای 21 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

12- به موفقیت رساندن شاگردهای فعلی

در کار تدریس خصوصی مهمترین توصیه این است که شاگردهایی که دارید را به نتیجه عالی برسانید تا شاگردهای جدید هم از راه برسد و درآمد بسیار خوب داشته باشید. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند پولی که دریافت می کنید هم لذت بیشتری دارد. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند ترم های بعد هم برای دروس دیگر خودشان با شما تماس خواهند گرفت. در ضمن، دوستان، آشنایان و فامیل خودشان را هم به شما معرفی خواهند کرد. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند پله های موفقیت را با سرعت طی خواهید کرد. از مدرسین موفق بپرسید. اساتید خوب بیشتر شاگردهایی که دارند را از طریق معرفی توسط شاگردهای قبلی جذب می کنند. این روش، ارزانترین روش برای جذب شاگرد است.

13- پیگیری نتیجه گرفتن شاگرد بعد از امتحان

بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید. به صورت واقعی باید نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید برای شما مهم باشد. در ضمن، وقتی پیگیر نتیجه گرفتن ایشان هستید، نشان می دهید به کار خودتان متعهد هستید و در نتیجه همین شاگرد ترم های بعد هم با شما کلاس خواهد داشت.

14- تمام کردن درس در حداقل جلسات

به هر میزان و از هر نظر سود و نفع شاگردهای خودتان را در نظر داشته باشید و صادقانه تر و متعهدانه تر عمل کنید در نهایت موفق تر خواهید شد. سعی کنید انرژی بذارید و در کمترین تعداد جلسات بیشترین حجم مطالب را با بهترین کیفیت ارائه کنید. به این ترتیب شاگردهای شما درک می کنند که شما بدون توجیه جلسات را اضافه نمی کنید و این هم به عنوان یک نکته مثبت برای کلاس ها و شخصیت شما در نظر گرفته می شود. در نتیجه، شاگردهای بیشتر و درآمد بالاتر در انتظار شما خواهد بود.

15- انتخاب قیمت مناسب برای کلاس تدریس خصوصی

در کار تدریس خصوصی یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر داشته باشید نرخ کلاس های تدریس خصوصی است. اگر قیمت کلاس ها را خیلی پایین در نظر بگیرید، با وجود برگزاری تعداد بالای جلسات، باز هم درآمد قابل توجهی نخواهید داشت. اگر قیمت کلاس را خیلی زیاد در نظر بگیرید، تعداد شاگرد زیادی را جذب نخواهید کرد. البته به هر میزان رزومه کاملتری ارائه کنید و سوابق تدریس بالاتری داشته باشید و کلاس های با کیفیت بالاتر و شاگردهای موفق تری داشته باشید، در نهایت حتی با در نظر گرفتن نرخ های بالاتر برای کلاس خودتان، باز هم می توانید شاگردهای زیادی را جذب کنید. پس روی افزایش کیفیت کلاس های خودتان متمرکز شوید.

منبع: ایران مدرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار