رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:۱۰ تا ۱۲ روز آینده ممکن است شاهد موج دوم بیماری باشیم و در این راستا هر کمکی که می‌تواند عاملی برای کاهش رفتار‌های پرخطر مردم باشد، نیاز است انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هفته‌های گذشته، تعداد نمونه‌های مثبت از حدود ۴۰ به ۲۰ درصد و کمتر رسیده که به علت افزایش تعداد نمونه‌ها و کاهش فرم فعال بیماری است.

 طاهره چنگیز افزود: در حال حاضر ورود بیماران به بیمارستان‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ با مقداری نوسان همراه است، درحالی این تعداد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بود و حتی در دوره‌ای بیش از ۲۰۰ بیمار نیز داشتیم.

او از احتمال شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ تا ۱۲ روز آینده ممکن است شاهد موج دوم بیماری باشیم و در این راستا هر کمکی که می‌تواند عاملی برای کاهش رفتار‌های پرخطر مردم باشد، نیاز است انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آخرین وضع کرونا در استان گفت: بدون احتساب کاشان، تاکنون تعداد کل بستری شدگان ۱۲ هزار نفر بوده است که تعداد ۷۰۰ فوتی از موارد مشکوک و مبتلا در ۲۲ شهرستان استان اصفهان ثبت شده است.

چنگیز با تأکید براینکه قرنطینه بیش از این امکان پذیر نیست، توصیه کرد: به مردم باید یاد دهیم که با کرونا زندگی کنند. مباحثی مثل الزامی شدن ماسک و تغییر عادت‌های غلط مطرح است که امیدواریم تا رسیدن به واکسن ویروس موثر باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.