دانه‌های روغنی کلزا راهی کارخانه‌های روغن کشی شدند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ارسال ۱۷ هزار تن کلزای تولیدی در استان به کارخانه‌های روغن کشی استان‌های همجوار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از زمان آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در ۲۰ روز اخیر حدود ۳۹ هزار تن محصول در استان برداشت شده که به تدریج در حال انتقال و ارسال به کارخانه‌های روغن کشی برای فرآوری و تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور است.

او اظهار داشت: برداشت کلزا در قطب‌های اصلی کشت این محصول در شمال، غرب و مرکز خوزستان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود حدود ۱۱۰ هزار تن از این دانه روغنی از مزارع استان برداشت شود و به کارخانه‌های روغنی کشی استان‌های همجوار منتقل شوند.

امیری زاده با بیان اینکه برداشت این محصول راهبردی در مقایسه با سال زراعی قبل، ۲ برابر افزایش پیش بینی شده است، بیان کرد: سطح زیرکشت این محصول از ۳۰ هزار هکتار پارسال به ۵۷ هزارهکتار افزایش یافته که این خود گام بلندی در زمینه خودکفایی و خوداتکایی در تولید روغن خوراکی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون در پیک (اوج) برداشت و انتقال این محصول از مزارع هستیم افزود: بهای کلزای خریداری شده از کشاورزان خوزستانی در مدت ۴۸ ساعت پس از ثبت در سامانه به حساب آنان واریز می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.