اهواز؛

تولید هزاران تن کلزا در رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز پیش بینی کرد در سال زراعی جاری 1 هزار تن کلزا در این شهرستان تولید شود.

تولید هزاران تن کلزا در رامهرمزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید محمد رضا حسنی، مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز بیان داشت: دانه کلزا یک‌ دانه روغنی با ظرفیت تولید 45 درصد روغن قابل استحصال فاقد کلسترول است.

وی افزود: کشت پی‌ در پی گندم در سال‌های متمادی باعث افزایش آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم در مزارع شده است.

حسنی اظهار کرد: باید کشت کلزا را در کنار گندم داشته باشیم تا بسیاری از مشکلات مربوط به علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های آن را مرتفع کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز اذعان داشت: تعداد بیش‌ از حد ماشین‌آلات کشاورزی در اراضی باعث سفت‌ و سخت شدن زمین کشاورزی شده‌اند.

وی افزود: کشت کلزا باعث می‌شود که به ‌صورت طبیعی یک نوع شخم و زیرشکن داشته باشیم و به‌ نوعی خاک بهتر شود و برای سال‌های بعد بتوانیم کشت‌های دیگری داشته باشیم.

سید محمد رضا حسنی اذعان کرد: در این شهرستان با بیش از یک دهه فعالیت در راه توسعه کشت کلزا، توانستیم این نوع کشت را به سطح حدود 100 هکتار برسانیم.

وی یا اشاره به اینکه در سال جاری زراعی بیش از 500 هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفت اذعان داشت: انتظار داریم بیش از 1 هزار تن کلزا از این سطح تولید شود.

وی بیان کرد: برای خرید کلزا شهرستان 2 مرکز خرید در نظر گرفته شد و باقیمت مصوب دولت امنیت تولید این محصول تضمین شد تا کشاورزان به سمت کشت کلزا بروند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.