معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در مرحله نخست طرح غربالگری جمعیت استان در برابر ویروس کرونا ۹۴ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، درستی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در مرحله نخست طرح غربالگری جمعیت استان در برابر ویروس کرونا ۹۴ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

 درستی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح هدفدارتر از مرحله نخست آغاز شده است، افزود: در این مرحله افراد در معرض خطر، افرادی با ضعف ایمنی یا با بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون مزمن و بیماری‌های کلیوی مجددا غربالگری و از نظر علایم بیماری ارزیابی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی ضدعفونی‌ها بی‌هدف و بدون ضرورت انجام می‌شد، گفت: محل‌های دارای ضرورت ضدعفونی توسط کارشناسان بهداشتی تعریف شده و این کار در ابعاد کم، اما به صورت توالی و هدف دار انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توسط کارشناسان انجام شده و برای مراکز درمانی فاقد سمپاش این دستگاه تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

درستی گفت: در این راستا ۲۵۰ دستگاه سمپاش دستی با ظرفیت ۱۰ و ۱۲ لیتر توسط یکی از خیران تهیه و در اختیار تمامی مراکز بهداشتی استان قرار گرفته است.

او با تاکید بر اجباری بودن رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به خصوص در مورد صنوف و کارگاه‌های تولیدی و تمامی مکان‌هایی که فعالیت اجتماعی و اقتصادی دارند گفت: صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی متعهد شده و کد بهداشت دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعیین تکلیف فعالیت مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز بر اساس تصمیمات ستاد استانی کرونا است.

درستی با اشاره به اینکه در صورت تصمیم ستاد استانی کرونا مشاغل پرخطر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: فعالیت برخی مشاغل پرخطر مستقر در پاساژ‌های تعمیرات لوازم کشاورزی، مشروط به فراهم بودن شرایطی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده دست است.

او گفت: آجیلی‌ها و قنادی‌ها هم به عنوان مشاغل پرخطر می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و امکان رعایت فاصله بین مراجعان و استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده برای تمام مراجعان و فروشندگان پس از تایید کارشناسان بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رستوران‌ها نیز فقط مجاز به ارایه خدمات غذا به صورت بیرون بر بوده و حق سرو غذا در داخل رستوران را ندارند.

درستی گفت: شهروندان در صورت احتمال ابتلا به کرونا، بهتر است به مرکز سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند و یا با شماره تماس ۱۹۰ تماس بگیرند تا راهنمایی‌های لازم را از سوی کارشناسان موجود در این مراکز دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.