فرماندار عجب شیر گفت: حدود ۱۰۰ درصد مردم این شهرستان در راستای مقابله با بیماری کرونا و تشخیص زودهنگام موارد ابتلا غربالگری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، اصغرپور  فرماندار عجب شیر در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: حدود ۱۰۰ درصد مردم این شهرستان در راستای مقابله با بیماری کرونا و تشخیص زودهنگام موارد ابتلا غربالگری شده‌اند.

 اصغرپور  ضمن قدردانی از آحاد مردم و تمام تلاشگران ادارات و نهاد‌ها در امر مقابله با ویروس کرونا به منظور اجرای مصوبات شهرستانی گفت: طرح‌های اجرا شده از جمله فاصله گذاری اجتماعی، فاصله گذاری هوشمند و طرح غربالگری آثار و نتایج مثبتی داشته و براساس اقدامات و تدابیری که از طرف متولیان امر صورت گرفته است شرایط مدیریت شده‌ای داریم.

او افزود: در اجرای مصوبات کشوری همه ادارات و نهادها، مردم و سمن‌ها و گروه‌های جهادی خودجوش و بخصوص همراهی اصحاب رسانه در آگاهی بیشتر مردم در اجرای مصوبات ستاد در کنار پزشکان و پرستاران و دیگر نیرو‌های کادر درمانی، در صف مقدم مبارزه با کرونا بودند که تلاش‌های همه قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان عجب شیر با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری باید تمهیدات به گونه‌ای باشد که در رابطه با افراد سالم و افراد مشکوک ارتباطات به حداقل برسد، گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی کماکان ادامه دارد و مردم و مسئولان باید پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد تعریف شده و لازم الاجرا است عملیاتی کنند.

او با تاکید به قرنطینه خانواده‌های افراد مثبت و مشکوک با کمک و نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان عجب شیر گفت: ضدعفونی معابر و اماکن و ادارات و بیمارستان‌ها باید مستمر انجام شود.

عادل اصغرپور افزود: طرح بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و عرضه کالا‌ها و موادغذایی با مشارکت دستگاه‌های فرمانداری، نیروی انتظامی، صمت، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهرستان با شدت بیشتری در حال انجام است وکماکان باید مغازه و محل ارائه کالا و خدمات مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد.

او خواستار منسجم نمودن طرح کمک مومنانه در شهرستان شد و افزود: با توجه به اینکه حجم این کار گسترده بوده و شناسایی افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده به مدیریت منسجم نیاز دارد ساماندهی مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین ضروری است.

اصغرپور افزود: مردم، خیران، سمن‌ها، گروه‌ها، بازار، اصناف، احزاب و واحد‌های تولیدی در این مدت با کمک‌های نقدی و غیرنقدی در حوزه اقلام و تجهیزات بهداشتی به کادر درمان و پزشکی و نیازمندان حماسه بزرگی خلق کرده اند و ادامه این راه نیازمند همت جمعی همه جامعه است.

حجت الاسلام شربیانی امام جمعه شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه ضمن تشکر از همه مسئولین و مردم در همکاری با ستاد مبارزه با کرونا گفت: طوفان اولیه ناشی از کرونا را رد کردیم و همه بسیج شدند و تا حدودی مشکل را حل نمودیم و در دومین مرحله حل مشکل افراد آسیب دیده و افراد آسیب پذیر جامعه در اولویت است و اصناف و کسبه‌ای که با آمدن ویروس کرونا مشکلات آنان حادتر شده و خیلی‌ها متضرر شدند، نیاز به کمک همگانی دارند.

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه برخی اقشار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون درآمدی نداشته یا حتی شغل خود را از دست داده‌اند، افزود: خواستار اجرای رزمایش مواسات بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای رسیدگی ویژه به وضع معیشتی نیازمندان شهرستان شد.

او افزود: در اثر بیماری کرونا تعدادی از مردم به خاطر تعطیلی مغازه‌ها دچار مشکل معیشتی شده اند و ما باید این طرح را با همکاری مردم و مسئولان و کارکنان ادارات اجرا کنیم، زیرا هرکس در حق خداوند برای مردم احسان و انفاق کند خداوند متعال به او کمک خواهد کرد.

امام جمعه عجب شیر گفت: این طرح محله محور باشد، هیئت امنای مساجد برای شناسای افراد نیازمند پای کار بیایند و چادر‌هایی در سطح شهر توسط کمیته امداد و بهزیستی و و هلال احمر جهت جمع آوری کمک‌های مردمی بسیج شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.