استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش غربال‌گری سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند، از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر‌های بهداشت و درمان و نیرو‌های فعال در طرح ملی غربال‌گری سلامت قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز از روند اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در چند مرکز سلامت در شهر‌های تبریز و باسمنج بازدید و از تلاش‌ها و خدمات کادر‌های بهداشتی و درمانی و نیرو‌های بسیجی فعال در اجرای این طرح قدردانی کرد.

او بر ضرورت همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: خودمراقبتی، همچنان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست و امیدواریم با همراهی مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی، به زودی شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

پورمحمدی اعلام کرد: برای هر ۳۰ هزار نفر جمعیت، یک مرکز سلامت ۱۶ و یا ۲۴ ساعته و همچنین برای هر سه هزار نفر جمعیت، یک مراقب پزشکی مشغول خدمات‌دهی هستند.

او اظهار داشت: خدمات کادر بهداشت و درمان پس از غربال‌گری، به اتمام نمی‌رسد و این تلاشگران روند آگاهی‌بخشی، مراقبت از بیماران بهبودیافته، قرنطینه خانگی خانواده بیماران کرونایی و وضعیت سلامتی افراد را نیز پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.