براساس رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت‌های شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،رسول موساییقائم مقام شهردار تبریز روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص گفت: با توجه به شرایط فعلی فعالیت‌های اتوبوس‌های بخش خصوصی با همکاری اتوبوس‌های ملکی شهرداری، برای مسیر‌های پرتردد و کمک برای بخش خصوصی مد نظر شهرداری تبریز است.


او افزود: با رعایت موارد بهداشتی اتوبوس‌های واحد بخش خصوصی تبریز شروع به کار خواهند کرد.


عبدالله تقی پورعضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، بیان کرد: سیاست‌های شهر در خصوص مقابله با ویروس کرونا باید مشخص شود.


او  اضافه کرد: در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مقرر شد برای تقریباً هزار نفر از شاغلین بخش خصوصی شرکت واحد بسته‌های کمک معیشتی و مبلغی نقدی کمک معیشتی تخصیص یابد.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این عزیزان در زمان عادی بخش عظیمی از بار حمل و نقل شهر را کنترل می‌کنند.


تقی پور با بیان این‌که باید بررسی شود که فعالیت اتوبوس‌ها برای رانندگان سود دهی خواهد داشت یا خیر، گفت: نباید با توجه به کاهش مسافرت با حمل و نقل عمومی موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس‌های بخش خصوصی شویم.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اینکه بگوئیم اتوبوس‌ها فعالیت داشته باشند، اما این فعالیت به صرفه نباشد، قابل قبول نیست.


سونیا اندیش نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: حمایت از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی کار بسیار مهمی است و لازم است از این عزیزان حمایت شود.


او بیان کرد: افراد بسیاری برای دریافت بسته‌های حمایتی رحمت تایید شده‌اند.


او اضافه کرد: تهیه مواد ضدعفونی برای رانندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.


نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با اعطای حداقل سه ماه بسته معیشتی به رانندگان بخش خصوصی ازآن‌ها حمایت کنیم.


محمد باقر بهشتی، عضو دیگر شورا نیز در این جلسه، گفت: اتوبوس‌های بخش خصوص به صورت اسمی بخش خصوصی است و گرنه افرادی، تعداد بالایی اتوبوس خریداری کرده و بدون رعایت قانون کار، آن‌ها را به رانندگان ارائه داده و با شهرداری قرارداد بسته‌اند.


اواظهار کرد: در هفته کارگر باید به این نکته توجه کرد که قرارداد رانندگان براساس قانون کار باشد.


غلامحسین مسعودی ریحان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: تمامی قرارداد‌های شهرداری با پیمانکاران باید به نحوی باشد که هیچ کارگری از جمله پارکبان‌ها و سبزبان‌ها بدون بیمه و قانون کار به کار گرفته نشود.


وی تاکید کرد: فردی ۳۰ سال کار می‌کند، اما نمی‌تواند از خدمات بیمه استفاده کند این برده داری نوین است و باید با آن مقابله کرد.


همچنین در ادامه شکور اکبرنژاد، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: باید به موضوع بیمه کارگران و تصمیمات مشابه توجه داشت، گاهی تصمیمات درست نتایج درست به همراه نداشته و تصمیمات باید از جوانب مختلف بررسی شود تا باعث ایجاد بیکاری و مشکل نشود.


او بیان کرد: در شرایط فعلی به این راحتی نمی‌توان تصمیم گرفت و باید شهرداری رو ملزم کنیم لایحه‌ای در این خصوص بیاورد و تمامی جوانب رو در نظر گرفت و همیشه نتیجه کار درست، درست نیست.


براساس تصمیم اعضای شورای شهر شهرداری مقرر شد، لایحه‌ای برای صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت‌های شهرداری به شورای شهر ارسال کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.