شهردار تبریز گفت:شهرداری با اختصاص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو اعتقاد خود به توسعه حمل و نقل عمومی ایمن ارزان و پاک را به اثبات رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شهین باهر شهردار تبریز در همایش روز ملی حمل و نقل گفت:شهرداری با اختصاص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط یک مترو، اعتقاد خود به توسعه حمل و نقل عمومی ایمن، ارزان و پاک را به اثبات رسانده است.

شهین باهر  افزود: مترو تبریز به اندازه صد‌ها پروژه برای شهر هزینه داشته و ما به دنبال آن هستیم تا بخش اعظمی از این پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

او با اشاره بر لزوم تجهیز ناوگان اتوبوسرانی گفت: علاوه بر نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، شهرداری امسال ۶۰ مینی بوس خریداری کرده تا در مسیر‌هایی که اتوبوس با مسافر کم سرویس دهی می‌کند، از مینی بوس‌ها استفاده شود.

شهین باهر با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته بیش از ۱۰ برابر کشور‌های در حال توسعه خیابان وجود دارد، گفت: در بزرگترین خیابان جهان شهر تورنتو کشور کانادا، پل و زیر گذری وجود ندارد و به جای آن از هر ۵۰۰ متر یک چهارراه و چراغ راهنمایی وجود دارد که مردم با احترام به حقوق یکدیگر تردد می‌کنند.

شهردار تبریز گفت: در شهر استانبول نیز فرهنگ عمومی حاکم بر شهر به حدی رسیده که در حال برنامه ریزی برای برچیدن پل‌ها و زیر گذر‌ها هستند.

او  در پایان سخنان خود، تنها راهگشای روان سازی ترافیک در شهر‌ها را آموزش عنوان کرده وافزود: ما به جای اینکه هزینه‌های کلان برای تامین دوربین‌هایی کنیم که با آن بر مردم نظارت شود، با آموزش شهروندی و فرهنگ سازی می‌توانیم بخش بزرگی از مشکلاتمان را حل کرده و از اقداماتی نظیر نرده کشی خیابان‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.