به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مولوی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری تبریز در طول ۱۸ سال گذشته خبر داد و گفت: خط یک متروی تبریز دارای ۱۸ ایستگاه بوده و در سه فاز کار شده است، ایستگاههای یک تا ۱۱ هر یک نواقصی مثل نداشتن پله و تهویه دارند که به مرور در حال برطرف شدن است.
او اضافه کرد: پروژه بهرهبرداری از مترو زمانبر بوده و نمیتوان تا زمان تخصیص کامل بودجه یا برطرف شدن تمامی مشکلات پروژه منتظر ماند، از این رو این نوع از پروژهها به تدریج به بهرهداری میرسند.
مولوی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری، خط یک مترو به ایستگاه پایانی (لاله) برسد تا همشهریان غرب تبریز نیز از نعمت مترو بهرهمند شوند.
مولوی با بیان اینکه خط دو قطار شهری تبریز نیز در مرحله حفاری است، گفت: خط دو از قرا ملک آغاز شده و با عبور از مقابل نمایشگاه بینالمللی تبریز در شهرک خاوران پایان پیدا میکند.
او افزود: خط سه هم از ترمینال شروع و به مقابل بیمارستام عالی نسب تبریز ختم شده و خط چهار نیز از میدان آذربایجان آغاز و به صورت رینک به یوسف آباد ختم میشود.
مدیرعامل قطار شهری تبریز در پایان، رضایت یک مدیر از عملکردش را نقطه سقوط او عنوان کرد و متذکر شد: باید تلاش کنیم تا عملکرد بهتری در مقایسه با وضعیت کنونیمان داشته باشیم.
انتهای پیام/ش