براساس مصوبه‌ی اعضای شورای شهر تبریز، نرخ کرایه حمل و نقل اتوبوسرانی تبریز در سال ۹۹، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تعرفه عوارض محلی در خصوص کرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و عوارض اکران در فضا‌های تبلیغاتی با اعمال تغییراتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با رای اعضا، به تصویب رسید.

فرخ جلالی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در صحن علنی شورای اسلامی تبریز با بیان این‌که هزینه‌های اتوبوس رانی افزایش یافته است، گفت: پرداخت بخشی از هزینه‌های بخش خصوصی نیز بر عهده‌ی شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز است، بخش خصوصی نسبت به شرکت، بیشترین اتوبوس را دارد، به جرات می‌توان گفت، شرایط ناوگان اتوبوسرانی تبریز به لحاظ برخورداری از اتوبوس چندان مناسب نیست، اما در عین حال تبریز بعد از مشهد، در وضعیت بهتری قرار دارد، ولی در همین وضعیت فعلی نیز صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم.

او در خصوص ماده ۲۵ مبنی بر افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و عوارض اکران در فضا‌های تبلیغاتی شرکت واحد طبق جدول پیشنهادی شهرداری، گفت: میانگین افزایش کرایه ۱۶ مسیر حدود ۲۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد است.

او افزود: ما می‌خواهیم پرداخت پول نقد در کرایه اتوبوس را حذف کنیم، اکنون ۳۴ درصد پرت بلیت داریم و به صلاح مردم است که از کارت استفاده کنند.

او با بیان این‌که استفاده از کارت به جای پول نقد، به نفع شهرداری و شهر تبریز و به نفع کسانی است که از کارت استفاده می‌کنند، گفت: افزایش ۲۵ درصدی در راستای جمع آوری پول نقد و جایگزین کردن پرداخت الکترونیکی اجرا شود، اگر در ایستگاهی کارت خوانی کار نکرد، مردم از آن به طور رایگان استفاده کنند.

محرم محمدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ی اتوبوس‌ها، اظهار کرد: خانواده‌هایی در این شهر وجود دارند که نمی‌توانند برای فرزندان خود ۱۰۰۰ تومان پول توجیبی بپردازند، برخی از کودکان پیاده به مدرسه می‌روند، مگر شما با این اتوبوس‌ها رفت و آمد می‌کنید؟ چرا حرف‌هایی می‌زنید که به دور از واقعیت است.

عبداله تقی پور عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان این‌که بلیت‌های تک رقمی برای اتوبوس‌ها در جهان جمع آوری شده است، گفت: نرخ‌های متفاوتی جهت پرداخت هزینه‌ی اتوبوس برای اقشار مختلف در جهان مشخص شده است، اگر قرار بر این است نرخ کرایه‌ی اتوبوس در تبریز افزایش یابد، پیشنهاد می‌کنم تخفیفات ویژه‌ای برای اقشاری مانند دانش آموزان و دانشجویان و ... اعمال شود.

مسعودی ریحان- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نرخ کرایه‌ی اتوبوس در برخی محلات پایین شهر تبریز اخذ نشود، ولی در برخی محلات نیز نرخ کرایه، چندبرابر اخذ شود.

محمد باقر بهشتی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی اشکال اساسی دارد از سال ۹۲ به بعد، هیچ اتوبوسی در این شهر توزیع نشده و دولت نسبت به تعهدات خود در این موضوع عمل نکرده است.

او ادامه داد: معتقدم تعرفه‌های نرخ کرایه‌ی اتوبوس باید نسبت به اقشار مختلف تعریف شود.

سونیا اندیش نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تعرفه عوارض محلی در زمینه عوارض صدور مجوز احداث تاسیسات مخابراتی، اظهار کرد: بررسی این موضوع به قشر گسترده‌ای از مردم مربوط است، حضور ذی نفعان در این جلسه شاید برای ما امکان پذیر نباشد؛ چرا که برای دعوت گروه‌های مختلف در این جلسه، نیاز به محلی بزرگ مانند ورزشگاه است.

مسعودی ریحان عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار‌های نو فراهم نشده است، گفت: در اکثر شهر‌ها فیبر نوری ایجاد شده، ولی در تبریز زیر ساختی برا‌ی کسب و کار نو ایجاد نشده است، باید نگاه به آینده داشته باشیم، در حال حاضر دنیا به سمت گسترش کسب و کار نو پیش می‌رود و این نوع کسب و کار، جایگزین کسب و کار‌های سنتی می‌شود، البته لازمه این اقدام ایجاد زیر ساخت‌ها است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.