کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به صورت مکانیزه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد رضا قلی پور مدیرکل امور عشایر استان گفت: هرساله با آغاز فصل بهار، کوچ عشایر از استان گلستان به مناطق ییلاقی شهرستان‌های استان آغاز می‌شود، اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده و با مصوبه ستاد کرونا در استان، کوچ عشایر به نیمه دوم اردیبهشت ماه موکول شد.

محمد رضا قلی پور افزود: به علت شرایط محیطی و مکان استقرار عشایر در استان گلستان و گرم شدن هوا و نامطلوب بودن مراتع، ماندگاری عشایر در این مناطق امکان پذیر نیست.

او گفت: با توجه به تقویم کوچ بهاره که از طریق ستاد کرونا استان تنظیم شده بود کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقرار گروه‌های سیّار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شد که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه دهند و به مناطق سردسیری برسند.

مدیرکل امور عشایر استان اضافه کرد: تاکنون ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده، توزیع و غربالگری خانوار‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا و توزیع ماسک رایگان با همکاری بسیج عشایری انجام شد.

در زمان کوچ توصیه‌ها و هشدار‌های لازم برای توقف نکردن عشایر کوچنده در بین مسیر و روستا‌های اطراف، هشدار هواشناسی، آموزش‌هایی برای پیشگیری از کرونا و توزیع اقلام کوچ و بهداشتی در بین خانوار‌های کوچنده انجام می‌شود تا عشایر به سلامت به مناطق ییلاقی خود برسند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
کپسول گاز مایع برای گرما و پخت پز در اختیارشان بگذارید وگرنه چند سال آینده باید طرح احیا مراتع اجرا کنید