ششمین روز از هفته سلامت با عنوان "همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مبارزه با کروناویروس" نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امسال با توجه به همه گیری جهانی کووید ۱۹ شعار ها‌ی هفته سلامت منطبق با مبارزه با کرونا ویروس تعریف شده است.

او گفت : مشارکت گروه‌های مردمی شامل انجام فاصله گذاری فیزیکی می‌باشد و لازم است در هر جایی فاصله یک و نیم تا ۲ متری را با دیگران حفظ کنیم.

بیگلری افزود : در هنگام خرید و سایر فعالیت‌های روزمره مخصوصاً اگر کسی دارای علائم سرفه، عطسه یا آبریزش بینی است باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نماید.

او افزود : این یک موضوع فرهنگی است باید یاد بگیریم برای حفظ سلامتی آداب صحیح زندگی اجتماعی و حفظ فاصله را رعایت کنیم.

بیگلری گفت : یکی دیگر از مواردی که بسیار تاکید می‌گردد آداب صحیح استفاده از ماسک و دستکش می‌باشد که بعد از استفاده حتما در داخل سطل زباله انداخته شود.

او گفت : بهترین گروه ترویج این آداب مردم، معتمدین و کسانی هستند که در جامعه احترام اجتماعی دارند مانند تحصیل کرده‌ها و معلمان عزیز.

بیگلری افزود : اخبار جعلی و شایعات باعث ایجاد اضطراب بیش از حد در مردم می‌شود.

او افزود : منبع اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا ویروس دانشگاه‌های علوم پزشکی، رسانه‌های ملی و مکان‌های معتبر و رسمی است که می‌تواند اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.