مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از افزایش ۲ برابری ظرفیت ترافیک و پهنای باند اینترنت در استان با توجه به لزوم استفاده از فضای مجازی خبر داد.

علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش مصرف اینترنت در استان به سبب ارائه آموزش‌های مجازی به دانش آموزان و دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود افزایش پهنای باند، ۶۰ درصد از این ظرفیت در حال استفاده است.

او به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای هوشمندسازی مدارس بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات مبنی بر لزوم آموزش بصورت اینترنتی به دانش آموزان مدارس شهری و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اظهار داشت: همکاری مشترکی بین دستگاه‌های مذکور آغاز شده و با استفاده از شبکه اجتماعی شاد در بستر اینترنت تولید محتوای آموزشی و اطلاعاتی انجام می‌شود.

صالح نساج بیان کرد: با توجه به نرم افزار‌هایی که در این شرایط تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در حال استفاده است، مصرف اینترنت افزایش یافته و در مواردی ممکن است که سرور مرکزی این نرم افزار‌ها دچار اختلال شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در خوزستان ارتباط اینترنتی دارند، ادامه داد: در صورتی که مشترکان هرگونه شکایتی از پهنای باند اپراتور خود دارند می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ اطلاع رسانی کنند تا به شکایت رسیدگی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اذعان داشت: مردم می‌توانند از طریق یک نرم افزار میزان سرعت اینترنت مورد استفاده خود را آزمایش کنند، عوامل مختلفی همچون نوع سازه‌های ساختمانی می‌تواند بر میزان سرعت اینترنت تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.